SHADI GHADIRIAN. COM TOTS ELS DIES

Col·labora: Turkish Airlines i Silk Road Gallery

Catàleg

SHADI GHADIRIAN. COM TOTS ELS DIES

L’exposició retrospectiva de la fotògrafa iraniana Shadi Ghadirian està formada per mig centenar de fotografies i una videoinstal·lació que explora les sèries més controvertides d’esta artista sobre la dona iraniana i que mesclen tradició i modernitat.

A través de les contradiccions en la vida quotidiana, la fotògrafa es basa en el seu entorn i cultura, i en la seua condició de dona per a crear l’obra. Gharidian s’ha guanyat al públic internacional per les seues imatges innovadores que representen a les dones iranianes en marcat contrast amb la forma en què la majoria de mitjans de comunicació occidentals les retrata, la qual cosa és el que més sorprén a l’espectador. Allunyada d’eixe concepte de retrat occidental, Ghadirian representa a la dona iraniana en tots els seus aspectes, il·luminant amb el color zones d’un món que d’una altra manera s’antullaria fosc i usant l’humor per a derrocar tabús.

Ghadirian està considerada una de les primeres fotògrafes iranianes que modifiquen la percepció que es té de l’art i de la societat contemporània a l’Iran a finals dels anys noranta.