Convocatòries

CERCLES. CONVOCATÒRIA DE MEDIACIÓ CULTURAL

Objecte: El programa se centra en la creació de tres equips d’uns 15 participants cada equip, un per província, que es reuniran periòdicament en el Museu d’Art Contemporani d’Alacant MACA, el Centre del Carme Cultura Contemporània de València i el Menador Espai Cultural de Castelló.

Persones beneficiàries: poden optar a la convocatòria educadores o educadors, mediadores o mediadors culturals, a títol individual o agrupats en col·lectius.

Formulari d’inscripció

Més información: didacticacmcv@gva.es

Cercles és una iniciativa conjunta de l’Institut Valencià de la Joventut. Generalitat Jove, (IVAJ.GVA Jove) i del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) dirigida a xiques i xics d’entre 14 i 18 anys, amb l’objectiu d’oferir un lloc de reunió, reflexió i aprenentatge col·lectiu entorn a la creació artística actual.El programa se centra en la creació de tres equips d’uns 15 participants cada equip, un per província, que es reuniran periòdicament en el Museu d’Art Contemporani d’Alacant MACA, el Centre del Carme Cultura Contemporània de València i el Menador Espai Cultural de Castelló.

L’emergència climàtica és un dels eixos que travessa la programació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana en 2020. L’art i especialment la creació contemporània no és aliena a les problemàtiques que preocupen la societat i en aquest sentit es busquen propostes que siguen vehicle vertebrador de voluntats i agitador de consciències, amb la intenció de contribuir a un canvi global de comportament en relació al nostre planeta i als éssers que l’habitem.

Els objectius d’aquesta convocatòria són:

• Donar veu i lloc a un col·lectiu que està en ple procés d’evolució i transformació, apoderant-los com a creadors de la cultura del present per al futur.
  • Connectar aquests grups amb més col·lectius, teixits socials, mitjançant reunions, accions, esdeveniments que produeix el CMCV o que ells com a comitè jove poden arribar a produir.
  • Activar i fomentar una interrelació entre agents joves en el que provocar altres espais d’escolta eficaços, en el camp de l’activisme artístic.
  • Experimentar el treball en comú i col·laboratiu per a generar un llistat de possibilitats/responsabilitats micro per a frenar el canvi climàtic.