TOUR VIRTUAL ‘DES DE LES FRONTERES DEL SILENCI. CARMELINA SÁNCHEZ CUTILLAS’

Lloc: www.consorcimuseus.gva.es

Xarxes CCCC: Facebook i twitter @centredelcarme; Instagram @CCCC_centredelcarme

Comissariat: Comissió Carmelina Sánchez-Cutillas. Escriptora de l’any 2020

Organitza: Acadèmia Valenciana de la Llengua i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Tour virtual

Descarregar full de sala

#CCCCenCasa

El Centre del Carme, dins del seu programa #CCCCenCasa t’ofereix una nova manera de visitar les seues exposicions des de casa, a través dels seus tours virtuals, una experiència immersiva que permet accedir a continguts, jocs interactius i altres detalls específicament desenvolupats.

Aquest tour virtual s’endinsa en la biografia de Carmelina Sánchez-Cutillas, la qual va ser assignada per l’ Acadèmia Valenciana de la Llengua com a escriptora de l’ any 2020. A través de la sala del tour trobem passatges de la seua vida així com de la seua escriptura.

Carmelina Sánchez-Cutillas (Madrid, 1927 – València, 2009) és una escriptora del tot singular en el marc de les lletres valencianes contemporànies. És una personalitat incommensurable. Sens dubte, la gran escriptora valenciana del segle XX—encara pendent de descobrir en molts aspectes. La seua veu, enamorada de la vida, del coneixement i de les paraules, va temptejar —«des de les fronteres del silenci »— una triple rebel·lió justa i necessària: contra la submissió lingüística, contra el totalitarisme ideològic i contra totes les intricades i fossilitzades formes de la discriminació per raó de gènere.