DES DE LES FRONTERES DEL SILENCI: CARMELINA SÁNCHEZ – CUTILLAS

Data: del 11 de setembre al 8 de novembre de 2020

Lloc: Centre del Carme. Sala Zero

Comissariat: Comissió Carmelina Sánchez-Cutillas. Escriptora de l’any 2020

Organitza: Acadèmia Valenciana de la Llengua i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Descarregar fulla de sala

Concertar visita guiada

Entrada gratuïta (fins a completar aforament)

L’ Acadèmia Valenciana de la Llengua ha designat a Carmelina Sánchez-Cutillas escriptora de l’ any 2020. A l’entorn de la seua figura i obra tenen lloc una sèrie d’activitats acadèmiques i divulgatives arreu del territori valencià, cosa que permet fer arribar una visió moderna i actual de l’autora.

Carmelina Sánchez-Cutillas (Madrid, 1927 – València, 2009) és una escriptora del tot singular en el marc de les lletres valencianes contemporànies. És una personalitat incommensurable. Sens dubte, la gran escriptora valenciana del segle XX—encara pendent de descobrir en molts aspectes. La seua veu, enamorada de la vida, del coneixement i de les paraules, va temptejar —«des de les fronteres del silenci »— una triple rebel·lió justa i necessària: contra la submissió lingüística, contra el totalitarisme ideològic i contra totes les intricades i fossilitzades formes de la discriminació per raó de gènere.