ARTISTES ALACANTINS. ART CONTEMPORANI DE LA GENERALITAT VALENCIANA

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Ajuntament d’Elx

Col·labora: Capitalitat Cultural Valenciana

Descarregar Full de Sala

L’exposició que es presenta a la Llotja Medieval d’Elx reuneix les propostes artístiques de quatre artistes alacantins que aborden el seu treball des de la figuració, recreant escenaris que transiten un món oníric ple de simbolismes.

La Generalitat Valenciana ha adquirit des de 2017 un important nombre d’obres, sense pautes generacionals ni restriccions temàtiques, que discorren qüestions de la nostra societat més pròxima. A través de l’adquisició d’obres, aquesta iniciativa ha donat suport a la carrera de diversos artistes que, a més, es van incloent en el procés de generar una memòria, d’arxivar i ordenar les obres, tant a nivell de conservació museística com sobre el paper, mitjançant publicacions que documenten el progrés de la col·lecció.

La col·lecció d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana és el model de col·lecció viva a la qual fem referència. Sorgeix per una urgent necessitat d’impulsar i revitalitzar el sector artístic de la Comunitat Valenciana, reconeixent aquells artistes i peces destacades que ofereixen una panoràmica de l’art contemporani actual i suposen un valuós llegat patrimonial a llarg termini.