El Centre del Carme acomiada CCCCinema d’Estiu amb la projecció de la premiada pel.lícula colombiana ‘Un poeta’
24.08.2026
Contacte premsa:
619832450
premsa@consorcidemuseus.es

- El diumenge 30 d’agost a les 22.00 hores el CCCC es podrà veure el film guardonat amb el Premi Especial del Jurat del Festival de Cannes en 2025
- CCCCinema d’Estiu presenta tres pel·lícules inèdites a Espanya en la seua última setmana de cinema a la fresca, amb entrada gratuïta
El Centre del Carme Cultura Contemporània (*CCCC) acomiada el seu cicle CCCCinema d’Estiu amb la projecció de la comèdia dramàtica colombiana ‘Un poeta’ (2025) , estrenada l’any passat en el Festival de Cinema de Cannes on va obtindre el Premi Especial del Jurat.
El diumenge 30 d’agost, a les 22.00 hores, el claustre gòtic del CCCC acull l’exhibició de la pel·lícula, dirigida per Simón Mesa Soto, guardonada en nombrosos festivals, a més de Cannes, com a colofó del cicle de cinema ‘Embriagats d’humor. Amèrica i la comèdia’, que se celebra de dimarts a diumenge amb entrada gratuïta.
Així mateix, CCCCinema d’Estiu presenta tres pel·lícules mai abans distribuïdes a Espanya: la canadenca de temàtica adolescent ‘1987’ (2009), de Ricardo Trogi; l’argentina ‘La práctica’ (2023) , de Martín Rejtman; i l’estatunidenc ‘Film Geek’ (2005) , dirigida per James Westby. L’última setmana del cicle de cinema d’estiu recorre els Estats Units, el Canadà, l’Argentina i Colòmbia a través de la comèdia i d’intèrprets de tots els temps, entre els quals destaquen Walter Matthau o Walter C. Fields.
Pel·lícules inèdites i joies de filmoteca
El Centre del Carme tanca aquesta edició de CCCCinema d’Estiu el 30 d’agost amb una de les joies del cicle: la comèdia dramàtica ‘Un poeta’ (2025) . Dirigida per Simón Mesa Soto i protagonitzada per Ubeimar Ríos com el frustrat escriptor Óscar Restrepo, està estructurada formalment en quatre capítols que narren el declivi, la trobada amb la seua jove alumna Yurlady i la sàtira del món cultural de Medellín. Premiada a Cannes, ‘Un poeta’ també ha rebut guardons en altres prestigiosos festivals de cinema com el de Sant Sebastià i el seu protagonista, Ubeimar Ríos, ha sigut premiat com a Millor Actor en el Festival de Cinema Llatinoamericà de Biarritz.
El dimarts 25 d’agost el cicle recupera el clàssic, ‘Never *Give a Sucker an Even Break’ (1941) (El pelele no tiene suerte) , dirigida per Edward F. Cline i protagonitzada per Walter C. Fields, qui va crear un dels personatges còmics més importants de la primera meitat del segle XX imprimint al film tant enginy com extravagància i bogeria. El dimecres 26 d’agost es projecta la canadenca ‘1987’ (2009) , escrita i dirigida per Ricardo Trogi, Una pel·lícula inèdita al nostre país que, no obstant això, va ser èxit de taquilla en el seu moment. La segona part de l’autobiografia del seu director situa al protagonista amb 17 anys a la recerca de la seua identitat en una comèdia de temàtica adolescent plagada de referències ochenteras.
El CCCC exhibeix el dijous 27 ‘A new leaf’ (1971) (Corazón verde) , una de les comèdies menys conegudes de Walter Matthau i Elaine May, qui va debutar com a directora en aquest film i més tard dirigiria ‘El cielo puede esperar’. Basada en el conte de Jack Ritchie, compte de manera intel·ligent i sarcàstica la història d’Henry, un home solter en fallida que decideix buscar-se una esposa rica, i desfer-se d’ella, per a solucionar els seus problemes financers. ‘La práctica’ (2023) de Martín Rejtman, seleccionada per a competir per la Petxina d’Or en el Festival de Sant Sebastià d’aquell any, arriba per primera vegada al públic del nostre país el divendres 28 d’agost. Comèdia negra argentina d’humor subtil amb el ioga i l’hinduisme com a teló de fons, fixa la seua atenció en la societat moderna, que confia en el benestar i l’absència de problemes terrenals com a cura per a tot.
De temàtica cinèfila, el dissabte 29 d’agost es presenta ‘Film Geek’ (2005). Compte la història semiautobiográfica del seu director i guionista, James Wetsby, qui va treballar durant anys en un videoclub d’Oregon. El guió tix amb ferocitat el retrat de Scotty Pelk, encarnat per Melik Malkasian, un inadaptat social addicte al cinema. La pel·lícula s’alimenta tant de l’estil dels cineastes de la Nouvelle Vague com de les comèdies d’adolescents dels 80.
CCCCinema d’Estiu se celebra cada nit a les 22.00 hores, de dimarts a diumenge, en el claustre gòtic del *Centre del Carme, amb la projecció de pel·lícules en versió original subtitulada i entrada gratuïta. Es pot obtindre més informació en la pàgina web del CCCC.

