MIGUEL HERNÁNDEZ/VICENT ANDRÉS ESTELLÉS

Organitza: Direcció General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme

Col·labora: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Vídeo

L’exposició La palabra toma parte/La paraula pren part, comissariada per Carmen Alemany, Vicent Salvador i Nacho París, proposa la unió en un mateix temps i espai de dos dels nostres més importants referents literaris del segle XX, cadascun en una de les nostres llengües oficials.

No es tracta d’una exposició biogràfica ni històrica, no és un projecte de vocació arqueològica; és una antologia de poemes feta exposició. A través de la presència de part de la seua obra s’aconsegueix conjuminar en el present la veu pròpia a tots dos autors, des de la perspectiva que la rellevància de tots dos no solament és literària sinó també sociopolítica; que la seua proposta poètica és indissociable del moment històric que visqueren, i que tots dos cerquen en les seues respectives situacions històriques recursos poètics que impliquen socialment la poesia, des de la reivindicació d’allò popular i quotidià.

La palabra toma parte/ la paraula pren part vol, a través de la imatge exhaustiva de la paraula poètica, de la presència evident del poema, establir un diàleg entre els dos poetes per portar al present la seua poesia, per posar-la en valor mostrant la vigència de dues veus que hui podem fer nostres perquè ha estat la seua vocació de ser alhora, veu pròpia i comuna, paraula personal i col·lectiva.