ART AL QUADRAT. DE COROS, DANZAS Y DESMEMORIA

Dates: Des de el 21 de febrer al 30 d’agost de 2020.

Lloc: CCCC Centre del Carme. Sala 1.

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.

Tour virtual

Publicació

Descarrega fulla de sala

Aquest projecte continua la línia traçada per Art al Quadrat sobre la recuperació de la memòria històrica a través del llenguatge contemporani i enllaça amb el projecte anterior, Les jotes de les silenciades (2016), on es recuperen cinc històries de dones de Terol cantades en jotes. Aquesta exposició ens ajudarà a continuar mostrant que la repressió que va imposar el franquisme en tota Espanya, especialment en la vida de la dona, no va ser un acte aïllat, sinó que es va utilitzar de manera sistemàtica castrant i marcant a diverses generacions de dones. L’objectiu de Art al Quadrat és transcendir el relat històric per a recuperar la memòria de les damnificades per la guerra civil i postguerra, a les quals segueixen sense ser-los reconegut el sofriment ocasionat, restituint i sanant ferides abans que desapareguen les seues memòries.