Convocatòries

RESET. RELECTURES DE GÈNERE I MULTICULTURALITAT

Objecte: amb la finalitat de reforçar el principi d’Igualtat en l’àmbit de la cultura i de la creació artística, l’objecte d’aquesta convocatòria és seleccionar dos projectes, un per a cadascun dels museus participants, que ofereixen una perspectiva de gènere i atenguen la diversitat cultural

Persones beneficiàries: poden optar a la convocatòria investigadores o investigadors, educadores o educadors i mediadores o mediadors culturals, a títol individual o agrupats en col·lectius.

Formulari d’inscripció

Més información: didacticacmcv@gva.es

A fi de completar la narració històrica, generalment realitzada sota una perspectiva masculina i etnocèntrica, es busquen projectes que conten l’altra meitat de la història, aquella construïda per les dones i invisibilitzada al llarg del temps, però també projectes que treballen altres desigualtats a través de guies didàctiques, relectures de les obres, proposta de nous itineraris o activitats que fomenten la discussió sobre qüestions d’igualtat, emprant les obres dels museus com a element mediador.

Els projectes tindran un període de durada de 6 mesos, en el qual les persones seleccionades hauran de dur a terme les seues propostes mitjançant el desenvolupament d’activitats segons les necessitats de cadascuna d’elles.

Els objectius de la convocatòria són:

• Construir nous relats que recullen la part de la història no contada en els museus.
  • Oferir una perspectiva àmplia de gènere i visibilitzar la diversitat cultural.
  • Visibilitzar la situació de les comunitats o col·lectius fins ara no representats en les col·leccions dels museus mitjançant processos de reflexió i aprenentatge des de la mediació cultural.