Educació

QUIN ES EL MOOD?

Projecte seleccionat en la convocatòria Cerlces. Joves activant museus

 

De març a juliol de 2022

març, 24 i 31 de 2022

abril, 7 i 28 de 2022

maig 5,12,19, 26 de juny de 2022

Hora: de 18:00 a 21.00 hores

Lloc: CCCC Centre del Carme

Conceptes clau: identitat, producció artística, cultura, joventut i construcció

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Fractals Educació Artística

Més informació Fractals

Instagram: @fractals.educart

Facebook: Fractals Educación Artística

Contacte: colectivofractals@gmail.com

 

Activitat gratuïta

RESUM DEL PROJECTE

‘Quin és el mood?’ És un espai dins del CCCC perquè persones joves puguen vindre i experimentar amb diferents tècniques artístiques. Connectarem amb artistes, exposicions, iniciatives de la ciutat de València per a ser capaces de crear la nostra pròpia obra, expressar qui som i que ens commou. Un espai canviant i que s’adaptarà a les necessitats que vagen sorgint en el procés creatiu. Algunes de les tècniques que usarem són la fotografia, el vídeo,l’art urbà, l’escultura, etc.

Projecte seleccionat per la convocatòria Cercles, una iniciativa conjunta de l’Institut Valencià de la Joventut – IVAJ i del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana -CMCV dirigida a xiques i xics d’entre 14 i 18 anys, amb l’objectiu d’oferir un lloc de reunió, reflexió i aprenentatge col·lectiu entorn a la creació artística actual.

Què sabem de la nova generació de persones joves? Què opinen dels diferents temes que els travessen? Quins referents tenen?

Amb aquest projecte pretenem acostar-nos i entendre a les persones joves, acostar-los l’art com a eina per a conformar la seva identitat, generant un espai segur perquè siguin capaços de compartir i sentir-se escoltats i escoltades.

El projecte es compon de dos moments: d’una banda, les visites a espais culturals de la ciutat de València i, d’altra banda, la producció d’obra a partir d’allò visitat i el tema de cada fase. Veiem important reconèixer i entendre els processos d’artistes que estan creant, igual que la importància del comissariat de les obres, el lloc on se situen, el missatge que transmeten i el receptor que rep aquestes obres.

Viure l’experiència de veure diferents espais i entendre que l’art pot fer-se des de molts punts de vista ens ajudarà a connectar-lo amb el nostre missatge. Usarem la producció artística com un relat per a l’autoexploració, com una eina per a comptar els qui som i què ens importa.

AUTORIA

Fractals és una Associació cultural valenciana fundada en 2017 per a desenvolupar un projecte de transformació social a través de l’educació artística amb els valors de feminisme, interculturalitat i desenvolupament comunitari. Articulen art, educació i política per a transformar el context en una societat més cohesionada i equitativa. Per a això desenvolupen metodologies artístiques i comunitàries.