Educació

ESPAI DE TELLES CCCC

 

Horari: d’11:00 a 21:00 hores

Lloc: Centre del Carme. Espai de Telles

Tipus de públic: primera infància (de 0 a 3 anys)

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Dissenya: Arquilecturas

Més informació: Tel. 96 192 26 44 / 96 315 20 24

 

Entrada gratuïta, sense inscripció prèvia fins completar aforament

Espai de Telles és un espai que invita a participar, sentir, observar, investigar, descobrir, intervindre, recórrer.

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana és conscient de la importància d’obrir tant el Centre del Carme com la resta de centres consorciats, a la societat, i en esta línia, mereix especial interés el públic familiar. L’objectiu és oferir activitats culturals, atractives i de qualitat per a un tipus de públic que habitualment no troba en els museus i centres d’art un espai propi.

El departament d’Educació i Mediació del Consorci de Museus ha creat el programa Comencem de 0, específicament dirigit al segment 0-3 anys, en el que s’emmarca l’obertura de l’Espai de Telles.

Silvana Andrés i Sonia Rayos, fundadores d’Arquilectures, han desenrotllat el disseny dels espais, partint de la idea d’aprofitar elements resultants d’exposicions passades i ara en desús, per a recrear nous espais sugeridors d’oportunitats.

Inspirats en la tavola lluminosa de Reggio Emilia, l’Espai de Telles del Centre del Carme s’organitza a partir de quatre taules de llum recuperades dels fons del Consorci de Museus i al seu voltant es crea una volumetria que possibilita una major superfície d’exploració i que busca la seua inspiració en la tècnica de l’origami: el sòl es replega perquè l’activitat es desplegue, a partir de la repetició de figures polièdriques que inviten a recórrer i habitar l’espai.

En uns dels cantons s’han instal·lat dos espills com a material d’exploració, descobriment i reconeixement. A més en l’espai és important la llum per a experimentar amb ella. La llum com a font de vida, d’energia, però també d’emocions.

En l’Espai de Telles no hi ha instruccions, no les busques, no les imposes;  els xiquets i xiquetes amb la seua curiositat innata sabran fer.