CULTURA RESIDENT OBERT, TROBADA AMB ANA GALLARDO

Processos de producció compartida a propòsit de ‘Escuela de envejecer’

Data: 26 novembre de 2020.

Hora: 18:30 hores.

Lloc: Entorn virtual (s’enviarà un enllaç a les persones inscrites el dia 26.11.2020 abans de les 12h).

Organitza: Cultura Resident, programa de residències de creació de Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.

Més informació Ana Gallardo

Més informació Programa de Trobades de Cultura Resident

Activitat gratuïta (amb reserva prèvia)

Els processos desenvolupats en contextos específics i/o de manera comunitària solen ser experiències de llarga durada que en moltes ocasions generen forts vincles i entorns d’afectivitat. En aquest sentit, els processos desenvolupats amb comunitats de majors són projectes molt afins a el format de residències, ja que el fet de residir, d’habitar un lloc, propicia el sorgiment d’espais de cura i producció compartida. L’artista Ana Gallardo ha desenvolupat en els últims anys “Escuela de envejecer”, una sèrie de projectes que problematitzen les violències de la vellesa, especialment en cossos femenins. A través d’este projecte, l’artista genera un espai de creació conjunta que permet a un grup de dones poder realitzar les seues activitats desitjades i que no van poder fer per complir amb altres obligacions o prejudicis de gènere. La proposta artística d’Ana Gallardo és, en aquest sentit, demanar que es converteixen en mestres d’aquestes activitats o desitjos frustrats.

Tant a ‘Escuela de envejecer’ com en altres projectes previs, Ana definex la seua pràctica artística com política, de resistència i transformadora. Projectes on el procés de creació conjunta entre l’artista i el grup de dones i/o persones grans amb qui comparteix un temps de creació, sobrepassa en moltes ocasions els límits de qualsevol materialitat o format artístic. Projectes que, a més, cobren avui dia un significat encara més urgent, si és possible, per la violència exercida durant aquesta pandèmia sobre el col·lectiu de gent gran.

Ana Gallardo (Rosario, Argentina, 1958) és una artista que treballa en entorns col·lectius, majoritàriament femenins, a través de projectes de llarga durada en diferents espais vinculats a la vida domèstica i espais de cura per a gent gran (com residències de gent gran o pisos comunitaris). En els últims anys ha iniciat la “Escuela de envejecer”, una sèrie de projectes que problematitzen les violències de la vellesa, especialment en cossos femenins. A part de asu producció artística, com a gestora va dirigir l’espai Forest (2012-2013) i actualment està a càrrec de la Verdi, un espai d’art independent amb residències i programes d’arts visuals. Viu i treballa entre Mèxic i Buenos Aires.