5ª EDICIÓ ‘DIA INTERNACIONAL DE LA DONA AFRODESCENDENT’

Data: 26 de juliol de 2022

Hora: de 18:00 a 20:00 hores

Lloc: CCCC Centre del Carme. Sala Refectori

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Movimiento por la Paz – MPDL Comunitat Valenciana

Col·labora: Equip del Decenio Afrodescendiente en España, Associació Uhuru, Generalitat Valenciana, Ajuntament de València i Diputació de València

Més informació Movimiento por la Paz

Instagram: @movimientoxlapaz

Activitat gratuïta

L’origen d’aquest dia es remunta a 1992 quan les dones de 32 països d’Amèrica Llatina es van reunir en la Trobada de DonesAfrodescendents realitzada a República Dominicana per a crear aliances i afrontar el racisme des de la perspectiva del gènere.

En el marc d’aquesta commemoració, estrenem a Espanya el documental ‘Miss Panamà’ sobre Gloria Karamañites, la primera dona negra a guanyar el concurs de Miss a Panamà fa 40 anys. Després de la projecció de l’audiovisual, hi haurà un debat posterior amb Lamar Bailey Karamañites, filla la representant de Panamà en Miss Univers en 1980 i codirectora d’aquest documental, així com amb la mateixa Gloria Karamañites, que participarà virtualment des de Nova York, els Estats Units.

L’esdeveniment també comptarà amb un recital de poesia en el qual Gabriella Nuru, Rachel Baseme i Montserrat Anguiano recitaran versos sobre el que suposa ser afrodescendents en un món desigual, acompanyades per la música en directe del reconegut artista i compositor congolés Doudou Nganga.

L’espai de l’esdeveniment albergarà dues exposicions artístiques: ‘Journey to Tirada’, una exposició de pintura de l’artista afrodescendent autodidàctica Rachel Baseme, i ‘DONA, MUJER, WOMAN’, una obra de collage digital realitzada per Montserrat Anguiano i Rubén Antón.

Obrirem l’esdeveniment amb la lectura d’un manifest a càrrec de dones afrodescendientes de València i el tanquem amb una actuació de dansa africana del grup de ballarines de la Federació Unió Africana.

Presenta: Isabelle Mamadou, responsable del Moviment per la Pau -MPDL- a València. Modera: Esther Mamadou, responsable Àrea de Protecció Internacional del Moviment per la Pau -MPDL – a València.
Missatge de benvinguda: Epsy Campbell Bar, Vicepresidenta de Costa Rica 2018-2022.