Educació

NEUS LOZANO-SANFÉLIX. ARTISTAA: UNA ARXIVA RADICAL I COL·LECTIVA SOBRE ELS SABERS I APRENENTATGES DE L_ARTISTA I LA SEUA PRÀCTICA

Projecte seleccionat en la convocatòria CoSSos. Comunitats de sabers subalterns

De juliol a octubre de 2022

Organitza : Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Conceptes clau: pràctiques artístiques en institucions culturals, sabers subalterns, sabers situats, dispositius d’aprenentatge i dispositius d’arxiu

Més informació Neus Lozano-Sanfélix

Més informació ARTISTAa

Instagram: @artistaa_org

RESUM DEL PROJECTE

‘ARTISTAa: una arxiva radical i col·lectiva sobre els sabers i aprenentatges de l_ artista i la seua pràctica’ és un projecte que té com a objectiu la construcció d’un arxiu per documentar, estudiar i reescriure el relat sobre com la institució museu, com a situació i dispositiu, construeix la identitat i subjectivitat de l_ artista (aprenentatges), la seva pràctica (sabers) i la seva relació amb el públic (mediació). Plantejat com una recerca artística col·lectiva que s’articula a través d’un seminari experimental, la nostra intenció és la d’establir una reflexió compartida entorn de les maneres de producció, difusió i mediació de l’art i el seu possible potencial com a eina de transformació social.

Un recorregut imprescindible que ens permetrà revelar, analitzar i debatre entorn de la possibilitat d’imaginar un altre model d’institució cultural, un altre model possible de museu, d’artista i de públic.

AUTORIA

Neus Lozano-Sanfélix és artista i investigadora. La seva recerca se situa just en la intersecció entre l’art i l’educació, resultat del diàleg entre els llenguatges de la pràctica artística contemporània i els processos d’aprenentatge. Totes aquestes, qüestions que ens urgeixen a repensar les institucions vinculades a la producció cultural contemporània, com a dispositiu i situació que  construeixen la identitat i subjectivitat (sabers i aprenentatges) de l’artista, la seva pràctica i el seu públic. Neus Lozano-Sanfèlix genera dispositius (conceptuals i formales) que reformulen la idea de saber a partir dels processos artístics.