CULTURA RESIDENT OBERT AMB JULIÁN BARÓN

Entorns digitals de trobada i investigació al voltant de la imatge i la cultura visual com a eines de transformació

Data: 20 d’octubre de 2020

Lloc: Centre del Carme i entorn virtual

Horari: 18:30 hores

Organitza: Cultura Resident, programa de residències de creació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Més informació Programa Trobades Cultura Resident

Inscripció

Activitat gratuïta (amb inscripció prèvia)

En un present travessat per la imatge, els entoros digitals i la construcció d’identitat, es fa cada vegada més urgent qüestionar-nos eines com les lògiques vinculades a la construcció d’arxius, la relació amb els espais virtuals (espais clau hui en dia) o la reapropiació de la imatge individual i col·lectiva per a construir i proposar noves lectures que possibiliten altres identitats i relats.

Per a això, compartirem amb Julián Barón algunes experiències relatives a tres projectes que tenen com a funció activar la cultura visual, i que tenen extensió (o directament són) online: IMAGENRED, SER LIBRO  Y CARPETAS

La trobada tindrà lloc de manera presencial en el Centre del Carme Cultura Contemporània amb un aforament de 15 persones, però també es podrà seguir de manera virtual (sense interacció) a través del canal de Youtube del CMCV.

Julián Barón (Castelló) és fotògraf, docent i impulsor de projectes que usen la imatge com a eina social de pensament. De 2008 fins a 2015 va dirigir i va ser professor de fotografia en Blank Paper Escola València, Castelló i Online. En l’abordatge dels seus projectes una voluntat permanent és plantejar perspectives capaces de contribuir a afeblir la rígida imaginació col·lectiva i a qüestionar els discursos oficials que construeixen la memòria, la història i la identitat mitjançant la imatge.

El seu treball s’ha exhibit en el Centre d’Art Pompidou-Metz, Netherlands Fotomuseum, Get It Louder Pequín, Changjiang Biennale, Chongqing (la Xina) i Arts Santa Mónica entre altres. El seu treball C.E.N.S.U.R.A rep el Magnum Photography Awards 2016, en la categoria Open Sèries. En els últims anys s’ha involucrat en la creació i coordinació de projectes, tallers o laboratoris d’idees amb perfil pedagògic i col·laboratiu com Horizon, imagenred.org, Contrataller, THE CAGE, Carpetas, Ser libro, etc

Activitat en el marc del Programa de Trobades de Cultura Resident, residències de creació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.