PROHIBIT FIXAR CARTELLS. REA

Data: del 14 de juliol al 26 de setembre de 2021

Lloc: Alacant. Sala d’Exposicions Llotja del Peix

Comissariat: MacDiego. Boke Bazán

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, Ajuntament d’Alacant i Associació de Disseyadors de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Marc Martí i Associació València Capital Mundial del Disseny

Full de sala

El cartell, gran arma de difusió massiva de finals del segle XIX i principis del XX que va perdre la seua hegemonia respecte als nous mitjans com la televisió, es troba de nou contra la paret. La reducció dels espais de lliure expressió i l’ampli avanç de les xarxes socials han modificat la nostra manera de comunicar-nos en l’espai i temps digital: Acabarà el cartell abandonant el paper?.

No obstant això, les empreses i institucions renoven la seua confiança en aquest revitalitzat mitjà i consideren imprescindible una imatge per a cada acció a comunicar. Durant aquests últims vint anys s’han dissenyat més cartells que mai en l’àmbit cultural i social. El cartell és una de les peces preferides de les i els professionals del disseny i il·lustració, i malgrat el seu caràcter efímer representa la memòria gràfica d’una societat.