POSICIONS DE RESISTÈNCIA. ART CONTEMPORANI DE LA GENERALITAT VALENCIANA

Anna Talens; Carmen Calvo; Jorge Peris; Juan Olivares; Lluis Masià; Maribel Domènech; Paco Martí; Tania Blanco i Xavier Monsalvatje

Data: del 28 d’abril al 12 de juny de 2022

Lloc: Museu Municipal d’Alzira (MUMA)

Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Ajuntament d’Alzira

Col·labora: Capitalitat Cultural Valenciana

Descarregar full de sala

L’exposició d’aquest cicle que es presenta al Museu Municipal d’Alzira amb motiu de la Capitalitat Cultural Valenciana reuneix les propostes de nou artistes que comparteixen des de plantejaments tècnics molt diversos un interés comú, la mirada a l’espai on l’individu es mesura amb el seu entorn social i la posada en valor de processos de resistència que voregen l’heroïcitat. La globalització, els interessos de les grans multinacionals, la voracitat de les grans ciutats, l’urbanisme desaforat, totes aquestes manifestacions del capitalisme que regeix les destinacions del planeta i deixa escàs lloc per a altres plantejaments i altres ritmes.

La Generalitat Valenciana ha adquirit des de 2017 un important nombre d’obres, sense pautes generacionals ni restriccions temàtiques, que discorren qüestions de la nostra societat més pròxima. A través de l’adquisició d’obres, aquesta iniciativa ha donat suport a la carrera de diversos artistes que, a més, es van incloent en el procés de generar una memòria, d’arxivar i ordenar les obres, tant a nivell de conservació museística com sobre el paper, mitjançant publicacions que documenten el progrés de la col·lecció.

La col·lecció d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana és el model de col·lecció viva a la qual fem referència. Sorgeix per una urgent necessitat d’impulsar i revitalitzar el sector artístic de la Comunitat Valenciana, reconeixent aquells artistes i peces destacades que ofereixen una panoràmica de l’art contemporani actual i suposen un valuós llegat patrimonial a llarg termini.