PAMEN PEREIRA. EL FINAL DEL SOMNI

Comissariat: Víctor Segrelles

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Full de sala

‘El final del somni’ és el títol de l’exposició de Pamen Pereira a la Sala Dormitori del Centre del Carme.

Antic dormitori –durant segles- dels frares carmelites que van habitar el convent, el propi espai expositiu està en l’origen de la creació de les obres centrals de la mostra. Realitzades expressament per a aquest projecte, aquestes obres estan inspirades en la mística espanyola del Segle d’Or, prenent com a referència principal el pensament i la poesia de sant Joan de la Creu.

Complementen l’exposició altres obres recents (escultures, objectes i dibuixos) que remeten a l’imaginari artístic sobre el qual Pamen Pereira treballa durant tota la seua trajectòria: les relaciones art-vida-naturalesa, el binomi ciència-màgia, la cerca de fonaments que harmonitzen conceptes duals en etern conflicte (permanent/efímer, immutable/mudable, pesat/ingràvid) i la fusió de l’experiència vital amb el procés creatiu.

El conjunt d’obres exposades, donada la interrelació de les unes amb les altres i la seua disposició en l’espai de la sala, esdevé en una “obra nova”, una instal·lació site-specific amb la qual l’artista genera una envolupant escenificació plena de simbologia, misteri i poesia.