NO ES PROPIO DE ESTA ÉPOCA’. LAVA ART PROJECT

Maria Alcaide, Kara Güt, Yosi Negrín i Janis Zell

Data: del 28 de gener al 15 de maig de 2022

Lloc: Centro Cultural Las Cigarreras d’Alacant

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Negre, un projecte de TODO BIEN

Col·labora: Regidoria de Cultura de l’Ajuntament d’Alacant i Centro Cultural Las Cigarreras d’Alacant

Instagram: @negre_

“A hores d’ara, en el segle XXI”, “no és propi d’aquesta època”, “què estem, en l’edat mitjana?”. Frases quotidianes com aquestes testifiquen la predisposició a veure al nostre segle i el nostre temps com si estiguera separat de les atrocitats i les injustícies que en ell es cometen. Com si el temps en el qual vivim estiguera limitat solament per les experiències d’una civilització que ha progressat històricament i ha deixat arrere tots els mals del passat, que ja no pertanyen a la contemporaneïtat. La cultura d’Occident creu que la seua època, en aquest cas el segle XXI, és l’únic temps possible i que les altres cultures amb les quals el comparteix “viuen en el passat”.

‘No es propio de esta época’ convida a repensar la forma que tenim de relacionar-nos amb el passat i com aquest influeix en la nostra capacitat de responsabilitzar-nos de les injustícies presents. La sèrie d’obres que mostra Lava Art Project elaboren una relació no simultània amb el nostre temps amb la finalitat de revelar noves maneres d’interactuar amb el nostre passat. La mostra reuneix l’obra de quatre artistes internacionals (Maria Alcaide, Kara Güt, Yosi Negrín i Janis Zell) per a reflexionar entorn de les possibilitats temporals del present.