LLORENÇ BARBER. LA CONSTRUCCIÓ D’UN NOSALTRES MÚLTIPLE

Documentalista: Tono Vizcaíno Estevan

Organitza i produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Més informació pòdcast ‘Tresor_Fonoteca_Valenciana. Concerts de ciutat’

Més informació activitat ‘Escoltes i plurifocalitat. Jornada al voltant de Llorenç Barber’

Més informació visites a l’exposició a càrrec de Llorenç Barber

L’exposició, pertanyent a la convocatòria Trajectòries 2023-2025, mostra les propostes sonores i intervencions en l’espai públic del compositor, artista i teòric Llorenç Barber (Aielo de Malferit, València, 1948), pioner de l’art sonor.

Ací es presenten els instruments de la seua invenció de marcat caràcter escultòric, així com una selecció de les seues músiques visives i partitures que conceben la ciutat com a orquestra.

Forma part també d’aquesta exposició una selecció de documents procedents del seu arxiu que funcionen com a testimoniatge de la seua polifacètica activitat i a més una genealogia personal de l’art sonor a escala internacional, amb accent en la historiografia de la península i particularment a Llatinoamèrica, on Barber ha tingut una presència destacada.

Durant l’obertura es va dur a terme una promenade sonora en la que varen participar Llorenç Barber, Bartolomé Ferrando, Fuencisla Francés, Pep Llopis, Martí Guillem Ciscar, Tzirán Barber & Sara Willa, Amores Grup de Percussió, Amadeu Marín & Belén García de Mateos & Miquel Ángel Marín, Montserrat Palacios, David Zink Yi, Eduardo Balanza & Pedro Guirao, Cara Tolmie & Susanna Jablonski & Julia Giertz i Fernando Abellanas Lebrel.