LA PINTURA EN LA COL·LECCIÓ D’ART CONTEMPORÀNI DE LA GENERALITAT VALENCIANA

Alejandro Casanova, Ana Sansano, Carolina Ferrer, Chema López, Concha Ros, DimasLa, Eduardo Infante, Jesús Herrera, Juan Olivares, M.ª Dolores Mulà i Perceval Graells

Duració de l’exposició: del 2 de novembre al 17 de desembre de 2023

Lloc: Casa de Cultura de Guardamar del Segura

Organitza i produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Ajuntament Guardamar del Segura (Capitalitat Cultural Valenciana)

Vídeo exposició ‘La pintura en la col·lecció d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana’

En les últimes dècades és inqüestionable la revaloració del pictòric com a forma d’expressió que, si bé mai va desaparéixer, durant un temps va ser relegada de l’avantguarda artística. Aquesta exposició reuneix l’obra de diferents artistes que reivindiquen la força de l’art plàstic, tant des de plantejaments abstractes com figuratius, tots ells amb una clara determinació i des de la més absoluta contemporaneïtat.

La Generalitat Valenciana ha adquirit des de 2017 més d’un centenar d’obres d’art, sense pautes generacionals ni restriccions temàtiques, que discorren qüestions de la nostra societat més pròxima. A través d’aquesta iniciativa, s’ha donat suport a la carrera de nombrosos artistes nascuts o residents en la Comunitat Valenciana, amb equilibri entre homes i dones, que van incloent-se en el procés de generar una memòria, d’arxivar i ordenar les obres, tant a nivell de conservació museística com sobre el paper, mitjançant publicacions que documenten el progrés de la col·lecció. A això s’uneix la important activitat de difusió duta a terme pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, articulada en exposicions d’art contemporani al llarg de tot el territori de la Comunitat.