JOAQUÍN AGRASOT. UN PINTOR INTERNACIONAL

Data: del 18 de febrer al 13 de juny de 2021

Lloc: Museu de Belles Arts de València

Comisariat: Rafael Gil Salinas i Ester Alba Pagán

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Museu de Belles Arts de València

Descargar full de sala

El 1902, l’Encyclopaedia Britannica resumia de manera rotunda la situació de la pintura espanyola de la segona meitat del segle XIX. Considerava que la pintura moderna a Espanya començava amb Marià Fortuny (1838-1874), que hauria de deixar la seua marca en les següents generacions de pintors. I destacava només un artista durant els anys de 1870, Joaquín Agrasot i Juan (1836-1919), que va pintar amb gran sinceritat imatges de la vida espanyola quotidiana. I, concloïa que, ja per a finals de segle, dos joves artistes van aparéixer amb energia: Joaquín Sorolla (1863-1923) i Ignacio Zuloaga (1870-1945). El pintor valencià Joaquín Agrasot havia adquirit una consideració a principis del segle XX que el situava entre els quatre artistes espanyols més importants. No obstant això, Agrasot ha sigut el que ha tingut menys fortuna crítica i el seu reconeixement s’ha postergat.

A penes un any després del centenari de la seua mort, és el moment de recuperar l’artista oriolà, per a mostrar-lo des de les diferents disciplines artístiques que va treballar al llarg de la seua dilatada vida.