ISIDRO LÓPEZ- APARICIO (iLA). LA MISMA SOMBRA

Horari: De dimarts a diumenge d’11:00 a 21:00 hores

Comissariat: Carlos Delgado Mayordomo

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

L’obra d’Isidro López-Aparicio, íntimament lligada al compromís humà i a l’activisme social, part de processos integrats en el col·lectiu. La seua àmplia trajectòria com a professional de la cooperació en entorns de conflicte ha modulat la irreductible dimensió ètica de les seues propostes artístiques. Les obres que es despleguen en esta exposició no són el mer resultat de la seua acció sobre distints objectes; totes elles responen a una entrada directa en escena, implicant-se de ple en la realitat i amb el ferm agafador del respecte cap al «ecosistema humà» amb el que establix el diàleg.

Són moltes les àrees de reflexió que es desenrotllen en ‘La mateixa ombra’. No obstant això, per l’operativitat d’esta breu presentació, «l’argument» expositiu podria sintetitzar-se en tres proposicions com són la identitat, la frontera i la migració, i el seu teixit dins de l’actual Orde Global. Per a López-Aparicio, la clau residix a actuar de manera concreta –no només conceptualment per a posar en evidència conflictes socials de la nostra esfera pública: entre altres, la justificació de les desigualtats com a danys col·laterals d’un suposat progrés infinit; els retorns violents de l’etnocentrisme i de l’autoritarisme com a resposta a les actuals pressions migratòries; o la hipocresia de l’emmurallament tardomoderno, la ineficàcia funcional de la qual ho convertix en una perversa performance del poder.