EVA MÁÑEZ. PATERNA: LA MEMÒRIA DE L’HORROR

Les dones, guardianes de la memòria

Duració: del 14 d’abril a l’11 de juny de 2023

Lloc: CCCC Centre del Carme. Sala Contraforts

Organitza i produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i Memòria Democràtica

Veure vídeo exposició ‘Eva Máñez. Paterna: La memòria de l’horror’

«La fotoperiodista Eva Máñez va començar en 2016 a documentar les exhumacions de les fosses comunes del cementeri de Paterna i les va publicar en els principals mitjans de comunicació. Durant tot aqueix procés, es va anar trobant amb desenes de dones valentes que li van transmetre una antologia d’històries sobre el dolor i la cerca. Fins que, en 2021, Máñez va prendre la determinació de recollir les seues veus, les de les àvies, les viudes, les filles, les germanes, les netes: les cròniques dels qui mai van perdre la memòria. El fruit d’aqueix viatge, a través de l’espai i el temps, és aquesta exposició».

L’exposició Paterna: la memòria de l’horror es divideix en dues parts: la primera d’elles es compon de fotografies que han acompanyat i relatat el procés d’exhumació de les fosses del franquisme dutes a terme en el cementeri de Paterna des de 2016 i, la segona, aborda mitjançant retrats i testimoniatges la lluita de les dones descendents dels afusellats com a hereues de la memòria.