ARTISTES ALACANTINS. ART CONTEMPORANI DE LA GENERALITAT VALENCIANA

Mira Bernabeu; Isidro Blasco; DimasLa; Pau Pascual Galbis; Iluminada García-Torres; Susana Guerrero; Marla Jacarilla; Aurelia Masanet; Cristina de Middel; Juan Carlos Nadal i Luisa Pastor

Data: del 27 d’abril al 12 de juny de 2022

Lloc: CCCE L’Escorxador, Elx

Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Ajuntament d’Elx

Col·labora: Capitalitat Cultural Valenciana

Descarregar Full de sala

L’exposició que es presenta en el Centre de Cultura Contemporània L’Excorxador d’Elx reuneix les propostes artístiques d’onze artistes que mitjançant diverses tècniques i des de plantejaments estilístics molt diferents evidencien l’excel·lent moment que travessa la creativitat contemporània alacantina.

La Generalitat Valenciana ha adquirit des de 2017 un important nombre d’obres, sense pautes generacionals ni restriccions temàtiques, que discorren qüestions de la nostra societat més pròxima. A través de l’adquisició d’obres, aquesta iniciativa ha donat suport a la carrera de diversos artistes que, a més, es van incloent en el procés de generar una memòria, d’arxivar i ordenar les obres, tant a nivell de conservació museística com sobre el paper, mitjançant publicacions que documenten el progrés de la col·lecció.

La col·lecció d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana és el model de col·lecció viva a la qual fem referència. Sorgeix per una urgent necessitat d’impulsar i revitalitzar el sector artístic de la Comunitat Valenciana, reconeixent aquells artistes i peces destacades que ofereixen una panoràmica de l’art contemporani actual i suposen un valuós llegat patrimonial a llarg termini.