ARTISTES I MÀQUINES. DIÀLEGS EN EL DESENVOLUPAMENT DE L’ART DIGITAL

Full de sala

Catàleg ‘Artistas y máquinas’

Veure ‘Creación sin barreras. José Ramón Alcalá. Artistas y máquinas’

‘Artistas y máquinas. Diálogos en el desarrollo del arte digital’ exalta les relacions entre l’artista i la màquina de reproducció moderna (aqueix instrument tecnològic automàtic i instantani comercialitzat des de la dècada dels anys seixanta del segle passat), fent que les creacions històriques seleccionades pels comissaris dialoguen entre elles, de manera juxtaposada. Les seues imatges estàtiques i dinàmiques, analògiques i digitals, físiques i virtuals, es confronten en un mateix espai expositiu, revelant les característiques intrínseques de cadascuna i evidenciant les contaminacions i influències que totes van tindre sobre totes.

La proposta expositiva intenta introduir al visitant en el primer moment en què els artistes es van recolzar en les tres grans famílies de màquines de generació i reproducció automàtica -fotocopiadores, càmeres portàtils de vídeo i ordinadors gràfics personals-, activant amb les seues creacions els programes de les avantguardes artístiques, la missió principal de les quals consistia a posar en qüestionament els paradigmes tradicionals i donar forma concreta a les noves idees, activades al llarg del segle XX per filòsofs, escriptors, artistes, científics i pensadors en general.