ANA TERESA ORTEGA. EL PENSAMENT EXILIAT

Lloc: Museu d’Art Contemporani d’Alacant. MACA

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Ajuntament d’Alacant

Col·labora: PhotoAlicante

Ana Teresa Ortega és Premi Nacional de Fotografia de 2020.  La seua obra està guiada per una voluntat indagatòria dels límits i possibilitats del mitjà fotogràfic com a llenguatge híbrid, que dialoga amb la tridimensionalitat i en constant reflexió.

L’obra que es mostra pertany a ‘Pensadors’ (2002), on el pensament sobre l’herència intel·lectual del segle XX i la seua transmissió es fan imatge. A partir d’un joc entre instal·lació i fotomuntatge, es fotografien projeccions de rostres d’escriptors sobre espais arquitectònics buits. Les imatges mostren aquests retrats, extrets d’enciclopèdies, sobre façanes, murs interiors, corredors o en obertures de portes i escales: el rostre engegantit de Walter Benjamin es talla a la cantonada d’una fàbrica; la mirada d’Ángel Valente s’enquadra entre pilars de ciment; Joyce sembla sospirar, meditabund, llarg com una persiana.