AMALIA ULMAN. FAUNA DE LAS CUATRO TORRES

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Full de sala

Vídeo de l’exposició

‘Fauna de les Quatre Torres’ és la proposta site specific d’Amalia Ulman (Buenos Aires, 1989) per al Centre del Carme Cultura Contemporània dins del projecte iniciat en 2016, ‘Privilege’: una performance en viu i en línia que l’artista continua expandint en una àmplia varietat de formats. Ulman es presenta en les xarxes socials amb una versió exagerada i quasi caricaturesca de si mateixa: una dona de negocis, sempre en l’oficina o entorns similars. En aquest projecte l’artista posa en qüestió l’estatus i inestabilitat del jo, les nocions d’autenticitat, la relació entre realitat i ficció, i les relacions socials i laborals contemporànies. Durant la performance, Ulman creava una incessant sèrie de materials visuals —des de mostrar el seu embaràs fins a la presència d’un alter ego, el colom Bob— que reflecteixen l’evolució de la cultura memética. Per a aquesta ocasió, l’artista presenta una instal·lació immersiva, una intervenció de l’espai que provoca a l’espectador a convertir-se en part activa de la performance.