ALTRES RELATS. ART CONTEMPORANI DE LA GENERALITAT VALENCIANA

Álex Marco; Alvaro Terrones; Chema López; Cristina Durán; Julia Galán; Lorena Amorós; Nelo Vinuesa; Roberto Mollá; Rossana Zaera;  Xisco Mensua i Vinz Feel Free

Data: del 28 d’abril al 12 de juny de 2022

Lloc: Casa de la Cultura, Alzira

Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Ajuntament d’Alzira

Col·labora: Capitalitat Cultural Valenciana

Descarregar fulla de sala

L’exposició d’aquest cicle que es presenta a la Casa de la Cultura Alzira amb motiu de la Capitalitat Cultural Valenciana reuneix les propostes d’onze artistes que a través de la fotografia, el dibuix, l’aquarel·la, la pintura, la instal·lació, el vídeo o el registre sonor ens conten relats molt diferents, alguns íntims i altres molt coneguts, uns que són crònica i denúncia i altres ensomnis i rondalles.

La Generalitat Valenciana ha adquirit des de 2017 un important nombre d’obres, sense pautes generacionals ni restriccions temàtiques, que discorren qüestions de la nostra societat més pròxima. A través de l’adquisició d’obres, aquesta iniciativa ha donat suport a la carrera de diversos artistes que, a més, es van incloent en el procés de generar una memòria, d’arxivar i ordenar les obres, tant a nivell de conservació museística com sobre el paper, mitjançant publicacions que documenten el progrés de la col·lecció.

La col·lecció d’Art Contemporani de la Generalitat Valenciana és el model de col·lecció viva a la qual fem referència. Sorgeix per una urgent necessitat d’impulsar i revitalitzar el sector artístic de la Comunitat Valenciana, reconeixent aquells artistes i peces destacades que ofereixen una panoràmica de l’art contemporani actual i suposen un valuós llegat patrimonial a llarg termini.