PUBLICACIÓ CULTURA RESIDENT 2018-2020

Organitza: Cultura Resident, programa de residències de creació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Cultura Resident és el programa de residències de creació desenvolupat pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, sorgit amb l’objectiu d’impulsar la creació contemporània i enfortir el teixit cultural valencià facilitant temps, espai, acompanyament i recursos econòmics a creadores i creadors per al desenvolupament del seu treball.

Aquesta publicació recull els projectes realitzats entre 2018 i 2020 en els contextos d’Alacant, València i Castelló en les modalitats de residències de producció, mediació cultural i investigació artística. A més a més, també es recullen les residències desenvolupades en el marc de Cultura Resident – Internacional, realitzades gràcies a la col·laboració de centres culturals i artístics d’altres països.

Així mateix, la publicació està travessada per diferents converses amb agents de l’àmbit de les residències, pertanyents a entitats independents però amb projectes coproduïts pel CMCV. En aquestes converses, es reflexiona al voltant de les estructures de col·laboració i treball cultural, l’enfortiment de la xarxa artística o sobre les residències com a format de creació i gestió.