TALLER PLACER (PAULA MIRALLES I VICENTE ARLANDIS). EN EL FOSC ESTÀ L’INFINIT

Lloc: Planta Alta – Hablarenarte, Madrid

Duració: de setembre a novembre de 2022

Més informació Taller Placer

Més informació representació ‘En lo oscuro está lo infinito’

Veure vídeo Open Studio 2022. Taller Placer (Paula Miralles i Vicente Arlandis)

RESUM DEL PROJECTE

En el fosc està l’infinit és un projecte entre la curadoría i la gestió cultural que aprofundeix en la idea de nit i de foscor a partir d’una investigació que reuneix artistes, treballs i textos que aborden aquesta temàtica. El títol és una d’aqueixes frases que funciona com tot un camp semàntic, és el leitmotiv que els ha servit per a crear alguna cosa més que un recorregut per obres i referències teòriques. A partir d’aquesta frase es proposa una constel·lació d’idees que es desplega i que s’alimenta d’altres peces, d’excursions, trobades i casualitats repartides al llarg de diverses setmanes entre setembre i novembre de 2022, en diferents llocs de Madrid i València.

El tènue i la foscor (en el seu sentit literal i metafòric) han permés abandonar-se i habitar altres temporalitats, altres relacions entre l’intern i extern i, per tant, entre el cos i l’espai. En la foscor el temps adopta un caràcter relatiu i elàstic. Una idea de nit connectada també amb una idea de silenci i deteniment que convida a abandonar l’imperatiu del visible i entrar en altres formes de coneixement. A partir d’aquesta idea de no visió i de foscor en la qual es desplega aquesta intuïció, s’han abordat: altres mirades sobre el treball i el laboral i obert espais d’improductivitat i plaer soles i en companyia. S’ha partit de les següents tres preguntes: Qui viu i treballa de nit? Qui i què és invisible? i Què amaga el fosc i quina és la seua potència estètica?

La seua metodologia ha sigut anar a les palpentes, connectant les seues intuïcions i entenent que fer una investigació artística és traçar un recorregut que travesse els desitjos i transforme el punt de partida. Per a respondre, que no resoldre, a aquestes qüestions han obert tres línies de pràctica al costat d’altres persones:

1.- Un grup nocturn de lectura en veu alta anomenat ‘Les lectures de la febre’

2.- Un arxiu de peces i treballs d’altres artistes que aborden el tema des d’una perspectiva àmplia i usant diferents formats.

3.- Una sèrie d’excursions i visites per espais foscos que han abastat: llocs subterranis, espais de producció nocturna i llocs o espais que treballen amb sondejant la foscor del cel.

ACTIVITATS EN EL MARC DEL PROJECTE

5 de setembre, 10 d’octubre i 21 de novembre, ‘Lectures de la febre’

25 de novembre, ‘Open Studios. En el fosc està l’infinit’

AUTORIA

Paula Miralles i Vicente Arlandis formen en aquests moments Taller Placer un lloc des d’on promouen l’ús i la creació de pràctiques de diferents tipus, que són en si mateixes crítiques i que poden ser utilitzades com a eines de transformació social i personal. Els seus projectes es desenvolupen en diverses línies: projectes d’investigació i edició, treballs de creació artística, tallers de formació, programació d’arts vives i altres activitats que sempre són una excusa per a reunir un grup de persones entorn d’algun motiu. Taller Placer és, en aquest sentit, un espai en el qual es comparteixen diferents eines que poden ser útils a l’hora de construir formes de vida més plenes i més plaents. Han desenvolupat projectes en col·laboració amb institucions reconegudes dins del camp de la investigació en arts vives com ara Centre Conde Duque de Madrid, l’Institut Valencià d’Art Modern o Mitjana Lab Prado de Madrid entre altres. Els seus projectes han sigut seleccionats i desenvolupats en convocatòries públiques d’importants institucions culturals de la ciutat de València com Centre de Cultura Contemporània del Carme, l’Institut Valencià de Cultura, l’Ajuntament de València o el Centre de Creació escènica La Granja de l’IVC.