RESISTÈNCIES ARTÍSTIQUES. PROCESSOS ARTÍSTICS EN ENTORN EDUCATIUS 2021
Termini de presentació de sol·licituds: fins al 4 d’octubre de 2021
Objecte: l’objecte d’aquesta convocatòria és incorporar els llenguatges de la creació contemporània en els processos d’aprenentatge ampliant l’àmbit professional de les creadores i creadors, mitjançant la producció de projectes artístics colaboratius en centres escolars de la Comunitat Valenciana
Persones beneficiàries: poden optar a la convocatòria creadores i creadors, a títol individual o bé en col·lectiu que situen el seu treball en el camp de les pràctiques participatives / relacionals / col·laboratives i pedagogies crítiques. Almenys la meitat dels projectes seleccionats correspondran a creadores o creadors amb lloc de naixement o residència en la Comunitat Valenciana
Més informació: educacio.cmcv@gva.es

Des del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) entenem l’art i els processos de creació contemporània com a instruments d’expressió, però també de comprensió i reflexió de la realitat. I del mateix mode entenem l’educació artística com una eina primordial en els processos d’aprenentatge.
Es seleccionaran trenta projectes, al menys la meitat dels quals correspondran a creadores i creadors amb arraigament a la Comunitat Valenciana i es desenvoluparan en centres educatius de la Comunitat Valenciana. Amb aquesta convocatòria es busca crear entorns de treball colaboratius que agrupen art i educació.
Els projectes seran presentats per les creadores i creadors i hauran d’involucrar a la comunitat educativa, considerant tant a estudiants com a professors, agents actius d’un procés de creació artística contemporània, participatiu i relacional, mitjançant el qual atendre les demandes i necessitats d’una determinada comunitat escolar.
D’aquesta manera, els projectes que es presenten han de tenir com a objectius:
- Visibilitzar la situació dels entorns escolars mitjançant l’aplicació de processos de creació artística contemporània.
- Fomentar la creació artística contemporània com a eina d’anàlisi i reflexió de problemàtiques socials en l’àmbit escolar.
- Promoure la capacitat social de resoldre problemes mitjançant el treball en comunitat.
- Establir relacions entre la creació artística contemporània i els àmbits d’educació formal.
Els projectes tindran una durada temporal d’entre tres i sis mesos, i es realitzaran en els centres escolars adherits a aquest programa, entre els mesos de gener de 2022 i juliol de 2022, podent utilitzar segons el projecte i les necessitats de cadascun, les instal·lacions disponibles en el seu cas, de Las Cigarreras Centre Cultural d’Alacant, del Centre del Carme de València i del Menador Espai Cultural de Castelló.

