TAULA REDONA ‘LA GESTIÓ CULTURAL EN PRESENT CONTINU’
Conversa entre Fundació Daniel i Nina Carasso, AVVAC i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana en el marc del programa públic de ‘La huella de la DANA en la práctica artística’
Data: Dijous 6 de novembre de 2025
Horari: 18:30 hores
Duració: 90 minuts
Lloc: Centre del Carme. Aula Capitular
Organitza: Cultura Resident, programa de residències de creació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Col·labora: Fundació Daniel i Nina Carasso, AVVAC

Quines eines tenim des de les entitats culturals, ja siguen institucions, fundacions o col·lectius independents, per a respondre de manera immediata davant situacions de crisis? La gestió cultural és un espai laboral totalment lligat al present, amb metodologies que es despleguen en un complex equilibri entre la dimensió humana i relacional de l’art i el coneixement administratiu i pressupostari de l’entitat en la qual es treballa. Encara que és un rol interdisciplinari que impulsa programes dirigits a diferents comunitats, continua comptant amb pocs espais de formació i de xarxa, que serien clau per a disposar de referents i dissenyar respostes adaptades a les necessitats específiques del sector artístic en contextos d’emergència.
En aquesta trobada volem compartir les estratègies i suports impulsats després de la DANA per entitats com la Fundació Carasso i AVVAC, col·laboradores de la mostra ‘La huella de la DANA en la práctica artística’. En la conversa, es compartiran diferents estratègies posades en marxa per les tres entitats, com el rescat de peces i l’ajuda en conservació preventiva per a artistes i els seus aprenentatges tècnics, els diferents suports econòmics i tècnics que s’han desplegat, línies de treball i programes orientades a la recuperació laboral, social i d’espais per a la producció, o les eines que s’han posat en marxa per a fomentar xarxes i sostindre a la comunitat.
Participen: Pepa Octavio de Toledo directora de Arte Ciudadano de la Fundació Daniel i Nina Carasso, Xelo Bosch (AVVAC), Ana Villalba (restauradora) i José Campos (Departament d’educació i mediació del CMCV)
Modera: Roser Colomar (Cultura Resident, CMCV)
Foto: María Vidal Soria, “Formaciones y deformaciones del agua”, Cultura Resident Investigación, 2024.

