Activitats

CCCCINEMA: TAULA REDONA

Redistribuir, revaloritzar, posar en el centre: estratègies feministes per a reorganitzar el treball de cures

Cicle ‘Cuidados entre el capitalismo y el patriarcado’
El sistema enfront de la vida: el dret social a ser cuidat
V.O.S.E.

 

Data: 17 de desembre

Hora: 18:00 hores

Lloc:  Centre de Carme. Sala Dormitori

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Coordinador: Pablo Hernández

 

Entrada gratuïta (sense reserva prèvia)

 

En el marc del cicle de cine “Cuidados, entre el capitalisme i el patriarcado”; el Centre del Carme proposa una taula redona que, en relació amb les projeccions, obri un debat que permet abordar, amb més profunditat i diversitat de `punts de vista, les diferents estratègies feministes actuals entorn de l´atenciió, les maternitats i condicions socials de criança, les noves paternitats, la divisiço sexual del treball, l´atenciço a la tercera edat o a la dependència. Es tracta d´establir un diàleg entre diferents perspectives dins del propi movimient feminista, que ens permeten reivindicar i visibilitzar l´atenció però també valorar la importància de redistribuir-lo, de deslligar-ho del femení, de desfamiliartizar en part estes tasques teixint xarxes comunitàries i exigint un major compromís del sistema públic.

En la taula redona, que estarà moderada per l´investigador cinematigràfic, Pablo Hernández, participaràn:

-María Llopis, escritora i artista feminista, autora del llibre de entrevistes “Maternidades subversivas”, en el que reflexiona al voltant de diferents models de maternitat, diferents experiències que mostren les seues contradiccions però també obrin noves vies fins una maternitat transformadora o subversiva.

-Carmen Castro, economista i especialista en polítiques públiques de génere, membre del equip de direcció de la Cátedra de Economía Feminista de la Universitat de València, amb múltiples publicacions entre les que podem destacar el seu llibre “Políticas para la igualdad. Permisos por nacimiento y transformación de los roles de género.