TROBADES EXPOSICIÓ ‘ZOEXTROPÍA’
Activitat en torn de la mostra ‘Zoextropia. Lo bello posthumano’
Data: del 12 al 14 de setembre
Lloc: Centre del Carme. Sala 2, Aula Capitular, Espai D
Comissariat: María Morata
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Activitat gratuïta


Zoextropía explora noves maneres de pensar les categories estètiques del bell i el sinistre a través de la producció artística contemporània i des del context de les recents filosofies de pensament que qüestionen l’antropocentrisme.
L’exposició proposa una selecció de pràctiques artístiques i debats que es troben en la frontera entre la ciència i la tecnologia, i que aborden per un costat el terreny dels límits humans generant noves ontologies com el nohumà o l’a-humà, i per un altre els límits de la bellesa, tant en la representació del propi cos com en la seua intricada relació amb la resta d’entitats vives.
Aquestes trobades, celebrades en el marc de l’exposició, servixen per a ampliar el debat, aprofundint en el coneixement de les obres exposades en relació al treball d’altres artistes convidats.
Programa
Dijous 12 setembre
18:00 h. Benvinguda i introducció: Zoextropía. El bell Posthumà. Maria Morata
19:00 h. Visita comentada a l’exposició per la comissària Maria Morata i estudiants del Màster PERMEA
Divendres 13 setembre
11:00 – 18:00 h. Workshop Growing Planet Z. Taller de Fotografia Momoko Seto
No cal tindre coneixements previs. Es mostraran fragments de les pel·lícules de Momoko Seto: Planeta A, 2008: Planeta Z, 2012; Planeta ? (Sigma), 2014.
18:00 h. Presentació: Sympoiesis, esdevindres híbrids i suport mutu Laura Benítez Valero
19:00 h. Projecció i debat: Stan Brakhage, The Act of Seeing With One’s Own Eyes, 1971, 30 min (L’acte de veure’s amb els propis ulls), a partir de 18 anys.
Dissabte 14 setembre
11:00 – 14:00 h. El nostre és un món en vertigen. Una lectura conjunta, atenta i entretallada del Manifest Xenofeminista, Sonia Fernández Pan
14:00 h. Lectura literària: La Solitaria (vinieron de dentro de…) Lectura performativa, Leticia Ybarra Pasch, junt amb Amalia Wakonigg i Carmen Chili
14:30 h. Posada en comú. Tallers amb Momoko Seto i els participants

