Activitats

LA COMPANYIA MAGNÈTICA. ESCOLA D’ESTIU

 

Dates: 30 de juny a 10 de juliol de 2026

Horaris: Dimarts a divendres de 10:00 a 13:00 hores

Duració: 3 hores/dia

Lloc: Centre del Carme

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Pedagogías Invisibles

Tipus de públic: Xiquetes i xiquets de 6 a 12 anys

 

El grup està complet

 

 

Programa públic ‘Teatre Magnètic. Pablo Helguera’

És possible escoltar la veu d’un objecte? Pot un rumor transformar-se en una funció de teatre? Què passaria si les històries que ens contem tingueren el poder d’atraure’s i unir-se com si estigueren plenes d’imants? A vegades, els secrets millor guardats no es diuen amb paraules, sinó que s’amaguen en els plecs d’un escenari.

L’artista Pablo Helguera, a través de la seua exposició El teatre magnètic, ens convida a entrar en un univers on la ficció, el joc i la paraula s’entrellacen. La seua obra ens proposa una pregunta fascinant: com construïm el que és real i el que no ho és? Els objectes de la sala es convertiran en els nostres còmplices per a activar el pensament divergent i assajar noves maneres d’habitar el present.

En ‘La companyia magnètica’, ens convertirem en una xicoteta companyia d’investigació i joc. Al llarg de deu dies, explorarem les sales del CCCC, compartirem idees i prendrem decisions col·lectives per a donar forma a una peça escènica senzilla creada per i per als xiquets i xiquetes. Un espai de participació real on les ocurrències de cadascun marquen el rumb, acompanyats per l’equip de mediació cultural per a fomentar l’autonomia, la curiositat i, sobretot, el plaer de crear en comunitat. A més de donar vida a la nostra proposta artística, reservarem temps cada matí per al joc lliure, la convivència i l’exploració espontània del centre, entenent el joc com el motor principal del nostre aprenentatge col·lectiu.

Companyia magnètica és una proposta per a xiquetes i xiquets de 6 a 12 anys.