Educació

RECURSOS PLANEA. ANIMALETA

 

Creadores/rs: Animación UPV

Matèria: ciències naturals, ciències socials, educació plàstica, llengua i literatura i tecnologia

Temes: educació artística, història i arts i tecnologia

Disciplina: llenguatge plàstic i producció audiovisual

Nivell formatiu: Primària

Col·lecció: Destripando la tecnología para crear i PLANEA

Organitza: Planea. Red de Arte y Escuela i Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Més informació i descàrrega gratuïta recurs ‘ANIMALETA’

Video ‘ANIMALETA’

 

Recurs gratuït

‘ANIMALETA’ explora les possibilitats de l’animació com una eina d’aprenentatge integradora, amb la qual treballar de manera transversal a l’aula aplicant el model STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Maths). Sota el lema ‘aprendre creant’, la proposta trasllada a l’alumnat un rol actiu en el seu aprenentatge, desenvolupant projectes d’animació en equip, que l’ajuden a comprendre continguts transversals, combinant art, ciència i tecnologia.

Entre els seus objectius està utilitzar l’animació com a articulador d’altres continguts a les aules de primària, per a fomentar les metodologies STEAM; generar recursos transversals, sostenibles i senzills d’usar, que combinen les arts amb la ciència i la tecnologia per a generar innovació i associar el pensament lògic amb la creativitat; i fomentar la participació activa i l’aprenentatge cooperatiu de l’alumnat per a promoure la creació a l’aula.

 

Animación UPV. Grup dedicat a la investigació i la docència en animació, l’objectiu de la qual és impulsar projectes que permeten mostrar els múltiples formats, tècniques i continguts que inclou l’animació. El grup està vinculat al Departament de Dibuix de la Universitat Politècnica de València i es va consolidar l’any 2009 després d’una llarga trajectòria de treball comú entre els seus integrants, doctors/es, investigadors/es i professionals especialitzats en animació.