I TÚ QUÈ PINTES?
Projecte seleccionat per RESISTÈNCIES ARTÍSTIQUES (convocatòria de producció artística en centres educatius)
Dates: D’octubre del 2017 a març del 2018
Lloc: IES Salvador Gadea, IES Districte Marítim, IES Riu Túria, IES Ramón Muntaner, IES Alcalans, IES Peset Aleixandre, IES Doctor Faustí Barberà, IES Benicalap, IES EL Quint I IES Clot del Moro..
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana
Col·labora: IES Salvador Gadea, IES Districte Marítim, IES Riu Túria, IES Ramón Muntaner, IES Alcalans, IES Peset Aleixandre, IES Doctor Faustí Barberà, IES Benicalap, IES EL Quint, IES Clot del Moro.

I tú què pintes? pretén, a través de l’art, fer reflexionar als i les adolescents sobre els mals usos que sovint fem de les xarxes socials: ciberbuylling, control de parelles o l’extrema exposició que fem dia a dia de la nostra vida privada en les xarxes socials sense tenir en compte qui pot estar a l’altre costat o quin ús pot fer de la nostra informació personal. A més prendrem consciència de la tendència, cada vegada més generalitza- da, d’idealitzar els nostres perfils digitals fins al punt construir identitats fictícies a colp de filtre fotogràfic.
Les estratègies irreverents de l’art contemporani ens animaran a criticar certes pràctiques, a burlar-nos de nosaltres mateixos i de nostres poses així com a reforçar la nostra autoestima sobre la base de les relacions socials reals, no virtuals.
Així, mòbil en mà o de forma analògica, jugarem a crear, falsejar i desmentir imatges prototípicas de les xarxes socials aglutinant en un perfil de Instagram els resultats dels nostres experiments.
