Educació

EVA FERNÁNDEZ. ABUNDÀNCIA: CONTRACTE CULTURAL I VIDA

 

Cultura Resident mediació cultura 2019

Centre de la Carme Cultura Contemporània

Febrer – agost 2019

Més informació Eva Fernández

Més informació bases de la Convocatòria 2019. Residències de Mediació / València

 

RESUM DEL PROJECTE

Què de la nostra vida és requerit per l’art i la cultura? Res? No és això gravíssim, convenir que la cultura i l’art són escassos? Terrible, normalitzar que ningú crega que té la responsabilitat de produir obra cultural o artística?

Per edat, salut, recursos materials, gènere, classe, orígens diversos, assumim l’exclusió de massa persones de la producció cultural. Hem après a obviar sabers, frustrar talents a menysprear formes de vida.

El projecte Abundància ens convida a significar el rellevant, culturalment, practicant el ressentiment de l’íntim, el que no és mirat ni vist, el que no és apreciat per anar alliberant-lo de manera progressiva, habitar el Centre d’el Carme per fer abundant la cultura.

El projecte es basa en una sèrie d’assemblees mensuals amb un grup de dones convidades per la resident a generar una publicació a partir del diàleg, la construcció del relat i la reflexió des de l’’aura familiar’.

Utilitzant els materials i destreses pròpies de cadascuna de les dones convocades a la'”assemblea d’abundància’, es fa arxiu de tot, tant digital com analògic. Obra és tot, autores totes, donar-se un batec col·lectiu, assembleari, sent la paraula parlada, l’oralitat, la llengua viva, transcrita, l’argamassa d’una obra comuna, la que componga aquest llibre.

 

AUTORIA

Eva Fernández (València) viu i treballa a Madrid. En la seua pràctica està molt vinculada a l’escriptura, analitza com s’ha conjugat la seua vida amb les seues obres. Va publicar una novel·la en Caballo de Troya de Random House Mondadori, on posa el focus en entendre quins eren els models de producció i circulació de les paraules per escollir el més adequat per a la seua escriptura. Edita per a La Oveja Negra i Contrabandos (especialment amb Editorial Bellaterra i Txalaparta). És cofundadora de Cine sin Autor.