Educació

CONVOCATÒRIA ‘SAPO: MANUAL PER A SALTAR DE MÓN’

Recursos creatius per a l’experimentació amb l’àlbum il·lustrat

Termini d’inscripció: del 5 de juliol fins al 8 de setembre de 2023

Duració del projecte: durant els mesos de setembre a maig del curs 2023-24

Lloc: Centres d’educació secundària de la Comunitat Valenciana

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Red Planea Arte y Escuela

Col·labora: María Español i Cefire Artisticoexpressiu

Persones seleccionades: dirigida a centres d’educació infantil de la Comunitat Valenciana, que es comprometen a desenvolupar un projecte creatiu a través de l’àlbum il·lustrat utilitzant la caixa de recursos i participant en un programa formatiu i de seguiment durant els mesos de setembre a maig del curs 2023-24.

Més informació convocatòria ‘SAPO: manual para saltar el món’

Formulari d’inscripció ací

Més informació Red PLANEA

Contacte: permea@consorcidemuseus.es

I si aquest arbre del teu conte fora blau? Pots sentir el color blau? I si la protagonista del nostre conte tinguera mobilitat reduïda, podríem construir-li una cadira voladora, per exemple? Com podria ser?

SAPO és un recurs creat per l’arteeducadora, mediadora i investigadora María Español que proposa utilitzar l’àlbum il·lustrat com a eina d’indagació creativa infinita. La proposta ofereix una metodologia que aplicada a les il·lustracions de qualsevol conte t’ajudarà a obrir vies d’improvisació per a detonar experiències artístiques i de lliure expressió a l’aula.

A través d’una selecció de contes, alguns accessoris i unes pautes d’improvisació, el recurs convida al docent a explorar situacions creatives inesperades i deixar fluir la imaginació.

SAPO com a experiència significativa, vol promoure i cuidar l’equilibri vital de xiquetes i xiquets facilitant així espais artístics de joc, reflexió i expressió per a relacionar-nos amb el cos, el cor i el pensament

Els objectius del projecte són els següents:

– Utilitzar l’àlbum il·lustrat com a eina d’indagació per a generar fluid creatiu en els processos artístics i en el pensament creatiu que els origina.
– Qüestionar el pensament limitador ocult per a transgredir-lo creativament explorant el caràcter divergent de l’activitat artística.
– Desenvolupar la teua capacitat d’improvisació creativa per a detonar experiències i llenguatges artístics alliberadors en qualsevol situació educativa.

SAPO: manual para saltar de món es tracta d’una convocatòria en col·laboració amb el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i la Xarxa PLANEA: art i escola. PLANEA és una xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals impulsada per la Fundació Daniel i Nina Carasso i s’articula a través de la mediació en tres territoris: Pedagogías Invisibles (Comunitat de Madrid), CMCV-PERMEA (Comunitat Valenciana) i ZEMOS98 (Andalusia).