Educació

CLARA ALBACETE LÓPEZ. DAR (DONES ARTISTES RURALS)

Cossos. Comunitats de sabers subalterns

Gener – Març 2021

Clara Albacete López

Més informació sobre la Convocatoria DAR

Resum del projecte:

El projecte DAR (Dones Artistes Rurals) treballa amb el desenvolupament professional i personal de les dones artistes de les comunitats rurals. Considerem que és necessari incentivar el talent de les dones artistes, ja que creiem que la integració de gènere es du a terme per partida doble, tant en l’art, com en el medi rural, per la qual cosa es tracta un element estratègic.

La nostra missió és crear una plataforma on visibilitzar el treball d’aquest col·lectiu a través d’una pàgina web i també amb diverses accions. Primerament, detectem les seues necessitats a través de l’anàlisi DAFO durant les diferents trobades que programem. Així mateix, fomentem la generació de xarxes i de projectes comunitaris entre les participants. A més, comptem amb programes de formació, com el Curs d’orientació laboral per a artistes visuals impartit per Jaime López de l’Associació Arte Sostenible. I també tenim un servei de consultoria. Finalment, fem una Trobada Pública amb les participants, per a la seua presentació i valoració del projecte al CCCC.

En aquesta primera convocatòria treballem amb la Mancomunidad de la Serranía que engloba 12 municipis (Alcublas, Alpuente, Andilla, Bugarra, Calles, Chulilla, Gestalgar, Higueruelas, Losa del Obispo, Pedralba, Sot de Chera i Villar del Arzobispo). En futures convocatòries inclourem altres mancomunitats per a anar ampliant territori i fer créixer el projecte.

Autoria:

Clara Albacete, llicenciada en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València (2003). Màster de Comissariat i Pràctiques Culturals en Art i Nous Mitjans pel MECAD/ESDI (2004). Comença la seua activitat professional en 2006 com a agent cultural a la Casa Elizalde de Barcelona i en la Fundació La Casa Amarilla com a gestora d’exposicions itinerants. En 2007 se’n va a Nicaragua per a exercir com a gestora cultural en la Conselleria Cultural de l’Ambaixada d’Espanya i l’Instituto Nicaragüense de Cultura Hispánica. Després de tornar a Espanya, treballa com a coodirectora del Centre Cívic El Sortidor de l’Ajuntament de Barcelona. En 2013 resideix a Estocolm on organitza esdeveniments a través de l’empresa Alfombra Roja. Dos anys més tard desenvolupa projectes internacionals per a l’Agència d’Innovació Social Poetopia. En 2017 és coordinadora de mediació del Palacio de Gaviria a Madrid i en 2019, treballa com a responsable de l’exposició itinerant de l’Obra Social La Caixa sobre George Méliès i el cinema de 1900. Durant els últims dos anys treballa de manera independent per a diverses institucions.