Activitats

VISITA GUIADA AMB PACO CAMALLONGA A LA SEUA EXPOSICIÓ

Exposició del dissenyador de la falla infantil municipal de 2026

 

Data: 14 de març de 2026

Horari: 12:00 hores

Duració: 50′

Lloc: Centre del Carme. Sala Contraforts

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

 

Entrada lliure fins completar aforament

 

Veure exposició

 

 

 

Visita guiada a l’exposició de Paco Camallonga de la mà del propi artista. El dissenyador de la falla infantil municipal de València de 2026 et convida a recórrer la seua trajectòria professional comentada per ell mateix a través d’esta mostra, que abasta des de les Falles fins a la indústria americana del còmic.

El dissenyador, il·lustrador i escultor digital valencià explica de primera mà el que s’amaga darrere dels seus premiats projectes de disseny i escultura digital de falles i fogueres, entre els quals es troba la maqueta de la Falla infantil de la Plaça de l’Ajuntament d’enguany i els esbossos de la foguera guanyadora de 2025, ‘Vanity’, realitzada per Paco Torres amb el disseny de Camallonga.

Menció especial mereixen els seus últims ‘ninots indultats’ de les falles i les fogueres, com ‘El poble salva al poble’, indultat pel Gremi d’Artistes Fallers en 2025, obra de Paco Torres per a la Falla del Pilar i ‘Cresol d’il·lusions’, també de Paco Torres, per a la Foguera Baver-Els Antigons, indultat per votació popular en les Fogueres de 2024.

Paral·lelament, Camallonga ha desenrotllat una sòlida carrera en el món de la il·lustració i el còmic. La mostra exhibix més de 200 dibuixos, on destaca la seua adaptació del videojoc ‘Borderlands’ per a Titan Book o els còmics ‘Cachorro’ i ‘Bordell’.

Immers en nous projectes de la indústria americana del còmic, l’artista compartix les seues inquietuds i processos creatius amb el visitant en una experiència personal i única.