PRESENTACIÓ LLIBRE ‘LA COMUNIDAD INCONFESABLE. MADRID, OCTUBRE 68’
Una errancia en la búsqueda de las libertades
Data: pròximament
Lloc: CCCC Centre del Carme. Sala Goerlich II
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Universitat Politècnica de València
Col·labora: FRAC Centre-Val de Loire, Orleans, França, Col·legi d’Arquitectes de la Comunitat Valenciana i Institut Français de València
Sense inscripció prèvia
Activitat gratuïta

Conversa entorn de l’escena experimental espanyola en art i arquitectura amb motiu de la publicació del llibre ‘La comunidad inconfesable. Madrid, octubre 68’. Comptarà amb la presència de Abdelkader Damani, director del FRAC Centre-Val del Loire, el pintor José María Yturralde i les arquitectes Mª. Jesús Muñoz Pardo i Mónica García Martínez.
El llibre s’inscriu en un projecte d’investigació més ampli sobre l’experimentació a Espanya, a la qual el Frac Centre-Val de Loire ret homenatge per primera vegada en la Biennale d’Architecture d’Orléans 2017, titulada ‘Caminar por el sueño de otro’ i posteriorment en 2018, amb ‘Madrid, October 68’, primera exposició monogràfica a França dedicada al Centre de Càlcul de la Universitat de Madrid. Dóna veu als artistes i arquitectes que van participar en l’aventura del Centre de Càlcul, entre ells Ignacio Gómez de Liaño, José Luis Alexanco, Ana Buenaventura, Javier Seguí de la Riva, José María Yturralde, Juan Navarro Baldeweg i José Miguel de la Prada Poole. Els seus testimoniatges posen de manifest el sorgiment a partir dels anys 60 a Espanya de noves sensibilitats en sintonia amb les veus més plurals i diverses del panorama internacional.
Revelar l’imaginari desenvolupat pels protagonistes de l’experimentació a Espanya esdevé objectiu fonamental d’aquesta trobada, on es discutirà sobre els vincles entre el local i l’internacional, entre el passat i els nous models de producció experimental necessaris en el segle XXI.
