MARTE. FIRA D’ART CONTEMPORANI DE CASTELLÓ
Assistència a Artistes afectats per la Dana
Dates: Del 23 al 25 de maig de 2025
Horaris: Inauguració: 23 de maig a les 18:00 hores.
Lloc: Auditori y Palau de Congressos de Castelló
Organitza: El Sac
Produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), Diputació de Castelló i Ajuntament de Castelló
Col·labora: SAFE CREATIVE, MACVAC, CO-NET_ CeramicRes, MIAU FANZARA, ARTMOR
Canagin, Arràez, Alhambra, illy, SIROCOMAG, Unaria Ediciones
Instagram: @feriamarte

El 29 d’octubre de 2024 diverses poblacions valencianes van quedar devastades per una riuada. El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), en col·laboració amb la Associació Valenciana d’*Artistes Visuals d’Alacant, València i Castelló (AVVAC), van posar en marxa una sèrie d’accions encaminades a donar resposta tant immediata com a mitjà i llarg termini als artistes afectats davant esta complexa situació.
El resultat del Pla d’Assistència a Artistes afectats per la Dana del Consorci de Museus es mostra del 23 al 25 de maig en la 12a edició de MARTE, la Fira d’Art Contemporani de Castelló que, un any més, compta amb l’impuls del CMCV, entre altres institucions.
MARTE s’ha consolidat com un dels referents culturals més importants de la Comunitat Valenciana, oferint una nova oportunitat per a acostar-se a l’art contemporani i gaudir d’un divers programa d’activitats i exposicions.
Més de vint galeries nacionals exhibiran una àmplia varietat de propostes artístiques en MART ‘Curated’, mostrant exposicions d’artistes individuals i en diàleg entre creadors.
MARTE compta enguany amb l’artista valencià Robert Ferrer i Martorell (Picassent 1978) com a artista convidat, representat per la galeria mallorquina Pep Llabrés. L’artista s’ha consolidat com una de les veus clau de l’abstracció geomètrica contemporània a Espanya.
Dins de les iniciatives d’enguany, s’inclou l’Espai Ceràmic, dedicat a les obres de la residència d’art contemporani CeramicRes, promoguda pel col·lectiu Co-Net, i situada a L’Alcora.
En el marc de MART Social, es desenrotllaran taules redones centrades en temes com el registre de la propietat intel·lectual o les residències artístiques. També se celebrarà l’espai MART Orbital, amb la participació de diverses institucions que presentaran els seus projectes innovadors.
MARTE és un esdeveniment imprescindible per als apassionats de l’art, ja siguen col·leccionistes o simplement interessats. Amb entrada lliure i gratuïta, és un punt de trobada imprescindible per a gaudir de l’art contemporani i fer costat a la creació emergent.
Programa MARTE:
Divendres 23 de maig
De 18.00 a 20.00 hores. Obertura al públic
Dissabte 24 de maig
11.00 hores. Visites guiades a les exposicions de Villareal i visita al MACVAC de Vilafamés.
De 17.00 a 21.30 hores. Obertura al públic
Diumenge 25 de maig
11.00 hores. Obertura al públic
12.00 hores. Taller infantil a càrrec de Minarai
15.00 hores. Clausura de la fira
