Activitats

FOLKLORE. ALLÒ QUE ENS UNEIX ‘LA XICALLA TAMBÉ CONTA’

Sessió de contacontes de ‘Folklore. Allò que ens uneix’, projecte seleccionat de la convocatoria ‘CoSSos. Comunitats de sabers subalterns 2021’

 

Data: 19 de desembre de 2022

Hora: 10:00 hores

Lloc: CEIP Jaime Sanz, Peníscola

Organitza i produeix: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Col·labora: Elisa M. Matallín i CEIP Jaime Sanz de Peníscola

Tipus de públic: xiquets de 4 a 8 anys

Més informació ‘Folklore. Alló que ens uneix’

Més informació Elisa M. Matallín

 

Activitat gratuïta

El projecte ‘Folklore. Allò que ens uneix’ ha estat recopilant contes amb les xiquetes i xiquets de 5é del col·legi Jaime Sanz de Peníscola. Aquests alumnes s’han convertit en recopiladors de contes, preguntant a casa als seus familiars més majors. També s’han format com a contacontes a través de tallers de veu i cos. En aquesta actvitat tindran de públic als companys i companyes més xicotetes per a explicar-los una selecció de la gran quantitat de contes que han trobat.

Alguns són contes espanyols, uns altres d’Ucraïna, d’Itàlia, del Marroc i d’Algèria però tots tenen coses en comú: n’hi ha herois però poques heroïnes, molts animals, sobretot ratolins, aventures que fan canviar al protagonista i el converteixen en millor persona… També es poden plantejar les preguntes d’on estan les mares en eixos contes i per què les dones mai decideixen, són sempre objecte de desig d’uns altres i mai són elles les que desitgen.