MIGUEL ÁNGEL CALDERÓN. EL OLVIDO DE LOS ESPEJOS
Photoalicante 2022
Duració: Del 5 de març al 14 de maig de 2022
Lloc: Centro Cultural Las Cigarreras, Alacant
Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana i Negre, un proyecto de TODO BIEN
Col·labora: Gobierno de España Ministerio de Cultura y Deporte, Consellería de Cultura del Ajuntament d’Alacant i Centro Cultural Las Cigarreras
Produït amb l’ajuda de: Centro de Residencias Artísticas de Matadero Madrid
Més informació Miguel Ángel Calderón
Més informació Photoalicante 2022
Instagram: @negre
Entrada gratuïta

‘El olvido de los espejos’ és un projecte audiovisual ambientat en l’Amazònia peruana que connecta el passat amb el present a través del documental, la ficció i l’animació 3D. Consta de dues parts: una pel·lícula i una sèrie de fotografies intervingudes, que reflexionen sobre la mirada occidental i els fins extractivistes que han dominat la regió, particularment la febre del cautxú dels segles XIX i XX. A través d’una experiència audiovisual immersiva i l’aparició d’espectres d’un passat tempestuós, es proposa una conversació sobre l’oblit històric de la regió i la tendència a veure aquest espai com a alié.
La pel·lícula se situa entre el documental i la ficció i presenta una exploració de la jungla des de l’alba fins a la nit, amb perspectiva en primera persona, sense diàleg i guiada per sons de la naturalesa. Les fotografies, per part seua, estan intervingudes digitalment amb models 3D. L’artista no busca aconseguir una representació realista en utilitzar el 3D, sinó intervindre de manera evidentment artificial imàtgens del present amb vestigis del passat.
