DANIEL G. ANDÚJAR. SISTEMA OPERATIVO. COLECCIONES

Dates: Del 26/10/18 fins al 20/1/19

Lloc: Centre del Carme. Sala Ferreres-Goerlich

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, La Virreina Centre de la Imatge i Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía

Comissariat: Valentín Roma

Fullet (valencià)

Pamphlet (english)

Visites comentades

Vídeo

Realitzada en cooperació entre el Centre del Carme Cultura Contemporània de València, La Virreina Centre de la Imatge de Barcelona i el Museu Nacional Centre d’Art Reina Sofía de Madrid, ‘Sistema Operativo. Colecciones’ és la revisió més exhaustiva sobre la trajectòria de Daniel García Andújar (Almoradí, 1966) que s’ha dut a terme fins al moment.

La mostra reuneix cinquanta-tres projectes, abasta des de 1989 fins a 2018 i s’estructura a partir de tres àmbits i un pròleg, El canon protegido – Los desastres de la guerra. Caballo de Troya, que a mode d’intervenció efímera va tindre lloc al març d’aquest mateix any al Centre del Carme.

El primer apartat de ‘Sistema Operativo. Colecciones’ se centra en la recapitulació documental i cronològica d’e‑valencia.org. El segon àmbit, també concebut específicament per al Centre del Carme, dialoga amb l’arquitectura interior de l’espai expositiu, amb la seua escala monumental i amb el seu aspecte de galeria històrica. I el tercer àmbit es desdobla entre el claustre renaixentista del Centre del Carme i els carrers de la ciutat, entre el coneixement que s’integra en el museu i els sabers que s’expandeixen cap als seus afores.