ARCANA IMPERII. INVESTIGACIONS EN BUROCRÀCIA

Projecte guanyador convocatòria V.O 2016

Artistes: Efrén Álvarez, Núria Güell, Javier Peñafiel, Ignasi Prat, Azul Blaseotto, Ella Littwitz, Regina de Miguel, Jonas Staal, Katarina Zdjelar, Lluc Mayol i el col·lectiu Catxirulo Lab.

Data:  Fins al 07/01/18

Lloc: Centre del Carme

Comissari: Oriol Fontdevila

Díptic

Organitza: Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana

Arcana Imperii és un projecte que acull el treball d’artistes que prenen la burocràcia com a mitjà per a la realització de la seua obra. El comissari interpreta aquest fet com una modalitat de compromís polític que s’expressa en clau postrepresentacional i que esdevé urgent en un moment en què la democràcia representativa mostra uns clars símptomes d’esgotament a l’hora de conduir qualsevol canvi polític.

Una sensibilitat derivada dels moviments contra la austeritat ha posat en el centre del debat aspectes que habitualment han estat a l’ombra del discurs polític, tal com són les infraestructures i les mediacions amb les quals es perpetra l’acció governamental. Toca desenvolupar, per tant, un pensament crític que prenga en consideració la burocràcia, la qual s’entén que històricament hauria vetlat per l’arcana imperii, això és: el secret d’estat, el component no representacional que sempre ha sigut inherent a tota acció política.

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana procedeix, a aquest efecte, a contractar quatre artistes per a la producció d’obra nova –Efrén Álvarez, Núria Güell, Javier Peñafiel i Ignasi Prat–, i cinc artistes per a la cessió d’obra –Azul Blaseotto, Ella Littwitz, Regina de Miguel, Jonas Staal i Katarina Zdjelar–. Així mateix, es contracta Lluc Mayol i el col·lectiu Catxirulo Lab per a desplegar un conjunt de mediacions que, articulades com a acció pedagògica i comunicativa de l’exposició, al mateix temps siguen hàbils per a desbordar-la i convertir-la en una àgora de discussió en la qual s’ha de comptar amb agents locals, ja siga vinculats a l’administració valenciana o a l’activisme social.