Prensa

El Centre del Carme inaugura el cicle ‘CCCCinema d’Estiu’ amb una xarrada del director Steven Starr i la projecció de la seua pel·lícula ‘Joey Breaker’

29.07.2026

Contacte premsa:

619832450

premsa@consorcidemuseus.es

 

  • Este divendres, 31 de juliol, el director nord-americà oferirà una xarrada dirigida pel crític, Daniel Gascó, prèvia a la reestrena de la seua cinta
  • El Centre del Carme, a més, projectarà este cap de setmana ‘L’Artista’ (2008) i el clàssic ‘Mr. Belvedere, estudiant’ (1949)’

El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) inaugura este divendres, 31 de juliol, una nova edició del cicle CCCCinema d’Estiu, ‘Embriagats d’humor. Amèrica i la comèdia’ amb la visita del cineasta Steven Starr i la reestrena de la seua pel·lícula ‘Joey Breaker’ (1992). El film ha sigut recentment restaurat en digital, per a la seua presentació en el CCCC, després de tres dècades sense projectar-se.

A les 21.30 hores el claustre gòtic del CCCC, acollirà una xarrada amb Steven Starr, qui viatja des de Los Angeles a València per a obrir el cicle, al costat del director del programa, Daniel Gascó.

Durant la xarrada Starr, qui ha sigut agent d’artistes i amic personal de Bob Marley, parlarà sobre el seu treball com a agent, el seu vincle amb cineastes com Ang Lee o Tom Dicillo, del seu treball amb Andy Warhol, Tim Robbins o Christopher Walken.

La seua pel·lícula, ‘Joey Breaker’ (1992), va guanyar el premi del públic en el Festival Internacional de Cinema de Santa Barbara i va ser projectada en la XIV Mostra de València l’any 1993.

En el llargmetratge xoquen dos mons: el dels negocis de Joey Breaker i el compromís social de Cyan Worthington, interpretada per Cedella Marley (filla de Bob Marley), un compromís que es veu reforçat per la seua banda sonora amb temes del rei del reaggie, al costat de Ziggy Marley i Salif Keita. En la pel·lícula apareix també Philip Seymour Hoffman, en el que va ser el seu primer paper important al cinema.

‘Joey Breaker’ serà la primera de les 27 comèdies que componen enguany el cicle, que convertirà el claustre gòtic del CCCC en un cinema d’estiu, cada nit d’agost a les 22 hores i amb entrada gratuïta.

El director-gerent del Consorci de Museus, Nicolás Bugeda ha recordat l’originalitat d’este cicle, “una proposta diferent que partix de la investigació de Daniel Gascó, gràcies a la qual, per primera vegada, es projecta una pel·lícula que ha sigut rescatada com és Joey Breaker, al costat d’altres 14 títols inèdits a Espanya”.

Per a Bugeda això que posa de manifest que la selecció de pel·lícules que oferix el CCCCinema d’Estiu “és una selecció única que busca un equilibri entre l’inèdit i el popular en un marc patrimonial com és el nostre claustre gòtic, de manera gratuïta, per als veïns i veïnes del barri i per a totes les persones que ens visiten en el CCCC, com a refugi climàtic, amb l’al·licient de la cultura”.

El món de l’art a través del cinema i un clàssic de Hollywood

La primera setmana del cicle es completa este dissabte 1 d’agost amb ‘L’Artista’ (2008), l’òpera preval italo-argentina de Mariano Cohn i Gastón Duprat, narra la història de l’infermer d’un geriàtric que roba les pintures d’un dels seus pacients per a vendre-les i guanyar diners. Protagonitzada per Sergio Pángaro i Alberto Laiseca, este retrat divertit i despietat sobre les misèries de l’art modern es va estrenar mundialment en el Festival de Roma collint bones crítiques.

El diumenge 2 d’agost, es projectarà un clàssic de Hollywood, ‘Mr Belvedere goes to college’ (1945), d’Elliott Nugent, amb Clinton Weibb i Shirley Temple.

Quan la burocràcia del món t’exigix un títol, no basta que sigues un geni. Sempre elegant, circumspecte i alterós, Lynn Belvedere s’obri camí en la universitat en esta seqüela de Sitting Pretty (Mainadera moderna, 1948) precisament per la falta d’eixe certificat que cap membre de la seua legió de fans li demanaria.

El cicle de comèdies del continent americà continuarà fins al 30 d’agost, amb projeccions de dimarts a diumenge a les 22.00 hores, amb entrada lliure fins a completar aforament. Tota la programació en pàgina web del Consorci de Museus