La Universitat de València posa en marxa la setena edició del Programa Experimental de Mediació i Educació a través de l’Art Permea com a títol propi de màster universitari.
Les pràctiques educatives dels museus i centres d’art estan generant nous models institucionals més oberts, plurals i experimentals i, en aquest context, la mediació és entesa no solament com a interfície d’aproximació entre l’art i els públics sinó com a camp expandit que abasta les relacions i coneixements que creuen el museu.
Açò ens porta a repensar el tipus de formació d’un conjunt de professionals que han de ser capaços d’abordar projectes multidisciplinaris que involucren agents i sabers propis d’àrees diverses com poden ser la pedagogia, la història i la creació artística però també les ciències socials i experimentals.

El Programa Experimental en Mediació i Educació a través de l’Art Permea és un programa de formació que aborda de manera holística i experimental els sabers involucrats en la creació de projectes de mediació artística, tant en els espais institucionals de l’art i l’educació com en altres contextos socials, des d’una perspectiva crítica, generadora i empoderadora, amb capacitat d’agència i emancipació.
Permea es situa en la institució mateixa i és entés com un dispositiu formatiu i de producció cultural alhora. El seu desenvolupament repensarà des de l’educatiu les pròpies pràctiques institucionals del Consorci a través de les diferents matèries d’un programa d’estudis que oferirà als estudiants eines per a dur a terme processos de mediació i educació a través de l’art, de manera reflexiva i investigadora però també projectual i situada en realitats concretes.
Permea Obert. Art i Escola.
7a edició. Curs 2024/25
Permea Obert. Educació, museus i emergéncies
7a edició. Curs 2024/25
Hackaton de mediació.
7a edició. QUÈ POT (SER) UN MUSEU HUI?
Experimentacions en mediació
6a edició. Curs 23/24
Creación sin barreras
Máster Permea
Hackaton de mediación
Visites comentades i experiències de mediació al CCCC
Permea Obert
Alejandro Cevallos
Permea Obert
Seminari en línia sobre arquitectura de cures en institucions culturals
Permea Obert
Jordi Ferreiro ‘A non-guided visit to a non-existent exhibition’
Permea Obert
El museu per vindre
Permea Obert
Hackaton 2018
Permea Obert
D’edudació i museus: ara o mai
Permea Obert
Hackaton de Mediació 2018
Per què és necessari Permea?
José Luis Pérez Pont
Com s’organitza Permea i com pots participar?
José Campos
Relació entre art i comunitat. Permea
Ramón Parramón
Construcció de nous relats en l’art contemporani.
Ester Alba
Qué ofereix Permea?
María Acaso
Qué és Permea?
Clara Boj
El programa s’organitza a través de tres idees principals:
- La mediació entesa com una pràctica cultural autònoma. A través d’aquest enfocament s’analitzaran pràctiques que es despleguen en contextos diversos com a museus i centres educatius però també en contextos socials i realitats diverses, a l’empara de propostes expositives i culturals però també com a mecanismes d’aprenentatge autònoms.
- La mediació i l’educació a través de l’art com a pràctica situada. Entenent que el desenvolupament professional de l’alumnat ocorre en realitats i problemàtiques concretes. El programa es basa en el valor social de l’art i incidirà que l’alumnat desenvolupe visions personals i una idiosincràsia pròpia i posicionada des de valors ètics i compromís social.
- La consideració dels i les professionals de la mediació i l’educació a través de l’art com a professionals intel·lectuals que desenvolupen la seua pràctica des d’un coneixement profund de l’àrea i dels principals corrents, agents i pensadors de la mateixa. El programa posarà especial atenció en què els i les participants desenvolupen habilitats per a participar del desenvolupament teòric de l’àrea mitjançant l’escriptura i l’anàlisi de textos.
En definitiva aquest programa experimental es desenvolupa en un àmbit de treball nou, des d’una perspectiva innovadora i amb un fort compromís social. La seua vinculació amb la institució cultural que ho impulsa li confereix una entitat única dins del territori espanyol.

Matèries:
- Art contemporani avui.
- Art, Educació i Compromís.
- Institucions culturals com a dispositius pedagògics.
- Pràctiques artístiques com a currículum crític en l’escola.
- Comunitat i participació.
- Eines per a la mediació i l’educació a través de l’art.
Metodologia:
El programa es desenvolupa al llarg de 600 hores amb la participació de professionals internacionals que desenvolupen les seues pràctiques en l’àmbit de l’art i l’educació actual.
- -Classes amb professors convidats
- -Tallers experimentals
- -Projecte de recerca final
- -Seminaris oberts
Pràctiques:
Realització d’un període de pràctiques en els diferents centres d’art i museus en els quals treballa el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana: CCCC Centre del Carme Cultura Contemporània, Centre Cultural La Nau, Museu de Belles Arts de València, Bombas Gens Centre d’Art, MACA Museu d’Art Contemporani d’Alacant, CCCB Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, MNCARS Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía.
Aquestes pràctiques estaran orientades a la realització de projectes propis, reals i situats en el context amb el suport de les institucions i la seua infraestructura.
Galàxia docent
Des de la primera edició de PERMEA una extensa comunitat de professionals (artistes, docents, educadors, comissaris, gestors, etc…) han contribuït a donar forma al nostre pla d’estudis, al creixement del nostre pensament col·lectiu i el desenrotllament del nostre programa.
Equip docent de la sèptima edició, curs 24/25:
- Alejandro Cevallos, Membre de la xarxa Another Roadmap School, Quito-Equador.
- Alejandro Martinez, Mediador i gestor cultural.
- Ana Bonmatí, Cap del Servici de Cultura Universitària de la Universitat de València.
- Ana Moreno, Coordinadora General d’Educació Museu Nacional del Prado.
- Arabela León, Historiadora de l’art i especialista en humanitats digitals i vocabularis controlats.
- Aurea Ortiz, Historiadora de l’art, investigadora en la Filmoteca de València i docent a la Universitat de València.
- Carlos Almela, Responsable de projectes culturals en hablarenarte.
- Christian Fernández Mirón, Artista i mediador.
- Clara Boj, Artista, investigadora cultural i docent a la Universitat Politècnica de València.
- Clara Molinicos, Artista, educadora i investigadora.
- Costa Badia, artista i mediadora cultural tolida especialitzada en diversitat funcional, Madrid.
- Cuerpocuerpo, Col·lectiu de mediació artística que treballa entorn del cos.
- Desmusea, col·lectiu artístic i de mediació cultural sobre projectes digitals format per Clara Harguindey i Daniel Pecharromán, Madrid.
- Ester Alba, Historiadora de l’art, Vicerectora de Cultura de la Universitat de València.
- Irene Ballester Buigues, Historiadora de l’Art, docent a la Universitat de València.
- Irene Llacer, Cap de Programes Culturals de l’IVAM.
- Javier Rodrigo, Investigador cultural, creador del programa Transductores.
- Johanna Palmeyro, Arteducadora i artivista que explora la intersecció entre art, educació, cultura popular, feminisme i accessibilitat.
- Jordi Ferreiro, Artista i educador.
- Jose Campos, Responsable de Mediació i Educació del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
- Luis Vives-Ferrándiz, Professor d’Història de l’Art de la Universitat de València.
- Mar Gaitán, Historiadora de l’Art, investigadora “Margarita Salas”.
- María Acaso, Investigadora en art i educació, docent en la Universitat Complutense de Madrid.
- María Jesús Martínez Usurralde, professora d’Educació Comparada i Història de l’Educació de la Universitat de València.
- Pedagogías Invisibles, Col·lectiu de mediadores i educadores que dissenya, gestiona i implementa programes educatius en institucions culturals.
- Pepa Ortiz, Docent en Educació Secundària i especialista en programes d’art i escola.
- Roser Colomar Palazón, Gestora cultural independent i coordinadora del Programa Cultura Resident CMCV.
- Sara Torres Vega, Artista, educadora i investigadora. Docent en la UCM i col·laboradora de la plataforma MAR, Madrid.
- Tono Vizcaino i Eva Bravo, Arquòlogues i mediadores.
- Yolanda Jolis, Responsable d’Educació en el MACBA.
Professionals que han format part del programa de Permea en edicions anteriors:
- Belen Sola. Directora del departament d’Educació i Acció Cultural del MUSAC. LAAV_ Laboratori d’antropologia audiovisual experimental.
- Chus Domínguez. Productor i Cineasta. LAAV_, Laboratori d’antropologia audiovisual experimental.
- Cristian Añó, Membre de Sinapsi, col·lectiu que impulsa pràctiques i processos col·laboratius en la intersecció art, educació i comunitat. Editor de Poliédrica.cat.
- Dolors Juarez, membre i co-directora d’Experimentem amb l’art.
- Emiel Heijnen, professor a l’Escola d’Arts d’Amsterdam.
- Eva García, consultora de projectes artístics comunitaris, comissària del programa Art i Part de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona.
- Felipe Jerez Moliner, professor d’Història de l’Art de la Universitat de València.
- Jaime Ortega, impressor i editor en Per(r)ucho Risograph.
- Jaron Rowan, investigador cultural. Coordinador d’investigació d’UDR- BAU.
- Jodie Dinapoli, educadora de museus, València.
- José Luis Pérez Pont, Director Gerent CMCV.
- Laia Colell i Nuria Aidelman, responsables de bao a qu, Barcelona.
- Lluc Mayol, activista, mediador cultural, València.
- Lloes Janssen i Hilde van der Heiden, educadores en Van Abbe Museum, Eindhoven.
- Luis Camnitzer, artista, docent i teòric, Estats Units.
- María Dolores Pitarch Garrido, professora de Geografia Humana de la Universitat de València.
- Marisa Vázquez d’Ágredos, professora d’Història de l’Art de la Universitat de València.
- Marta Pérez Soria, gestora cultural.
- Mireia Ferrer Álvarez, professora d’Història de l’Art de la Universitat de València.
- Mónica Hoff, artista, educadora i investigadora, Brasil.
- Nora Sternfeld, comissària i art educadora, professora de comissariat i mediació en l’Aalto University de Hèlsinki.
- Núria Enguita, directora de l’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM).
- Oriol Fontdevila, crític i comissari d’art, co-director de la Sala d’Art Jove, Barcelona.
- Pablo Martínez, responsable de programes públics del MACBA, Barcelona.
- Pascal Gielen, professor de sociologia cultural en l’Antwerpen Research Institute for the Arts, Bèlgica.
- Pau Waelder, comissari i crític d’art especialitzat en nous mitjans.
- Ramón Parramón, Director d’Idensitat i director artístic del Centre d’Art Contemporani de Vic.
- Sonia Martínez, coordinadora d’activitats culturals i educatives en Bombes Gens Centre d’art, València.
- Teresa Marín, professora de Belles Arts en la Facultat de Belles Arts d’Altea – Universitat Miguel Hernández d’Elx.
- Yoeri Meessen, Cap d’educació i interpretació en Museum Boijmans Van Beuningen – Rotterdam.

Organitza:
Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València i el Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
Dirección:
Ester Alba Pagán, Professora Titular d’Història de l’Art de la Universitat de València.
José Campos Alemany, Coordinador del Departament d’Educación i Mediación del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.
Dirección adjunta:
Ana Bonmatí Cauet́ntara, Cap del Servei de Cultura Universitària de la Universitat de València.
Coordinación:
Elena Sanmartín Hernández

Curs acadèmic:
Curs 2025/2026
Tipus de curs:
Màster de Formació Permanent PERMEA. Programa Experimental de Mediació i Educació a través de l’Art
Modalitat:
Presencial
Organitza:
Departament d’Història de l’Art de la Universitat de València
Lloc d’impartició:
Universitat de València i Centre del Carme Cultura Contemporània. València
Horari:
Període docent: d’octubre de 2025 a juny de 2026. Sessions de dimecres a divendres de 16:00 a 20:30 hores
Defensa de Treball Fi de Màster:
Desembre 2026
Pràctiques a realitzar:
Entre gener 2026 i desembre 2026
A qui va dirigit:
Llicenciats/des i graduats/des en Belles arts, Història de l’Art, Pedagogia i graduats d’altres disciplines interessats en les connexions art i educació, professionals de l’educació en museus, l’educació formal i no formal i els projectes comunitaris.
Idiomes:
Castellà, valencià i anglés
La docència, així com la lectura de textos es realitzarà tant en castellà com en valencià i puntualment en anglés. És necessari un nivell de comprensió oral i de lectura adequat, però no es requerix certificat oficial.
Informació:
Enllaç: http://postgrado.adeit-uv.es/permea
Tel. 96 192 26 44 / 96 315 20 24
E-mail: permea@consorcidemuseus.es

Matrícula:
1.800 €
Opció de sol·licitar les ajudes Complemento Directo d’hablarenarte i de la Fundación Daniel y Nina Carasso.
Nombre de crèdits:
60.00 Crèdits ECTS

Primer període de preinscripció per al curs 25/26 estarà obert fins al 15 de juliol de 2025
http://postgrado.adeituv.es/permea
S’haurà d’adjuntar en el mateix un CV (en format PDF) i un vídeo de màxim 2 minuts responent a les següents preguntes:
Què és per a tu la mediació?
Per què t’interessa realitzar aquest programa?
Què penses que pots aportar?
Enviar a informacion@adeituv.es
Tel. 96 160 30 00

Els seminaris i jornades Permea Obert actuen com línies d’intensitat a través de les quals aprofundir en temes que travessen el programa i obrir els processos de reflexió del màster al públic en general.
EXPERIMENTACIONS EN MEDIACIÓ
27 de gener, 24 de febrer, 23 de març, 27 d’abril i 25 i 26 de maig de 2024
PERMEA OBERT. ALEJANDRO CEVALLOS
22 de novembre de 2023
PERMEA OBERT. MEDIACIÓ SIGNIFICANT
17, 18 19 de maig de 2023
EXPERIMENTACIONS EN MEDIACIÓ
28 de gener, 25 de febrer, 25 de març, 29 d’abril i 27 de maig de 2023
HACKATHON DE MEDIACIÓ. PERMEA OBERT
3 i 4 de desembre de 2023
PERMEA OBERT: JOHANNA PALMEYRO (MOVIMIENTO JUSTICIA MUSEAL)
15 de febrer de 2023
PERMEA OBERT. MÔNICA HOFF
19 d’octubre de 2022
PERMEA OBERT. JORNADES SOBRE EDUCACIÓ I MUSEUS AMB ANA MORENO REBORDINOS I ROSER SANJUAN
12 de novembre de 2022
HACKATHON DE MEDIACIÓ
23, 24 i 25 de novembre de 2021
CURRICULO RE-MIX. JORNADES SOBRE LA RELACIÓ ART-ESCOLA-MUSEU
15 i 16 de febrer de 2019
COM DIR NOSALTRES?
31 de maig i 1 de juny de 2019

Permea, Programa Experimental de Mediación i Educación a través de l’Art, és un programa formatiu de màster desenvolupat pel Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana al costat de la Universitat de València que va iniciar la seua marxa en el curs 2018/19.
Descarregar ‘Textos Permeables #1’
Aquesta publicació recull algunes de les cartes que diferents professionals van intercanviar amb els estudiants des de l’inici del confinament al març de 2020 així com una selecció de les accions i experiències pràctiques dutes a terme durant els últims dos anys. Igual que el programa de Permea, aquesta publicació es construeix de manera fluida i permeable a les idees i esdeveniments que entorn de les pràctiques artístiques, la mediació i les institucions culturals s’estan desenvolupant en altres contextos, per a formar part d’una conversa expandida sobre els models culturals per vindre.
Descarregar ‘Textos Permeables #0’
Aquesta publicació recull algunes de les cartes que diferents professionals van intercanviar amb els estudiants des de l’inici del confinament al març de 2020 així com una selecció de les accions i experiències pràctiques dutes a terme durant els últims dos anys. Igual que el programa de Permea, aquesta publicació es construeix de manera fluida i permeable a les idees i esdeveniments que entorn de les pràctiques artístiques, la mediació i les institucions culturals s’estan desenvolupant en altres contextos, per a formar part d’una conversa expandida sobre els models culturals per vindre.

Ràdio Permea és un dispositiu d’aprenentatge i espai de trobada que funciona com a ressò de les veus que habiten l’aula.
El curs 2023/24 (sexta edició) comencem la marxa de Ràdio Permea, una ferramenta de reflexió compartida sobre els textos, projectes i preguntes que construïxen el programa de Permea.
Episodi 0. Llavors
Recordes una experiència significativa en un museu o centre d’art? I a l’escola? Com afrontem l’aprenentatge? Cal desaprendre per a poder aprendre? Com es desaprén?
https://go.ivoox.com/rf/121519090
Episodi 1. Prendre posició
Què és la mediació? És necessari un mediador per a visitar un museu? Què és l’educació en els museus? De què servix la memòria històrica? Com es tracta la memòria històrica en diferents territoris? Què ens fa sentir?
https://go.ivoox.com/rf/125837728
Programa 2. Mediación a fuego lento
Què s’ha cuit a la cuina de PERMEA estos últims mesos? En PERMEA estem reflexionant constantment pel que mengem i com ho mengem, el que ens porta a preguntar-nos per qui i com es produïxen els aliments que consumim i per què es cuinen d’una manera o d’una altra. Hui convidem al restaurant del CCCC a persones que cuinen mediacions, és a dir, a mediadores culturals, perquè ens ajuden a acostar els conceptes de gastronomia i cultura i conversem sobre per què esta no sols és una necessitat de subsistència.
https://go.ivoox.com/rf/126319506
Programa 3. Cuerpos y Cuerpas
Com se sent el teu cos ara? “Cuerpos y Cuerpas. Prendre consciència del que ens travessa” s’inspira en les dones i en com se situa el seu cos en diferents llocs. És per això que cada bloc partix des de la pregunta “com se sent el teu cos en…?”. A través d’esta, ens movem per diferents llocs com l’escola, la naturalesa, el camp de futbol, el territori domèstic o el carrer.

El treball fi de màster és un projecte personal i autònom que s’orienta principalment al disseny i desenvolupament d’un projecte real en l’àmbit de la mediació i l’educació a través de l’art que de compte dels coneixements adquirits al llarg del programa d’estudis.
Per a la consulta tant en línia com física dels treballs, pots escriure a permea@consorcidemuseus.es
1ª edició. Curs 2018 – 2019
- ¿Cuándo fue la última vez que dibujaste? El dibujo como vínculo social, 2020, Martín López Lam
- #Modos de ver, modos de hacer. Un proyecto de mediación artística basado en la observación consciente, 2019, Patricia Miró
- A contratiempo. Propuestas artístico-educativas para la divulgación de la memoria democrática a través de la literatura en un contexto escolar, 2020, Quique Arenas Cortés
- Análisis desde el malestar. Ventanas a la mediación, en el arte y la educación, 2020, Mar Dols
- Artis factus y sombras. Una aproximación teórico-performativa a la función ritual del arte desde el arte contemporáneo, 2020, Elena Medina Gil
- Ciborgs sin huella. Una experiencia de mediación artística en torno al género en second life, 2020, Tomás Hernández Espinalt
- Conflict-based Socially Engaged Art (SEEA): A critical review if SEA throught militant theory and praxis, 2020, Dimitrios Tzikopoulos.
- Comisariado pedagógico: una posición entre la mediación y la curaduría. desarrollo y análisis de la exposición DNI, 2020, Lidia Tormo Costabella
- Escrito sobre escritos: una investigación sobre la educación en museos, 2020, John Mario Céspedes Escobar
- El almuerzo, 2019, Alba Cacheda
- Habitar la resistencia, 2020, Anna Peris Tierno
- La ruptura de una mirada unidireccional, 2020, Isabel Puig Mir
- Mediación afectiva en museos, 2020, Lucía Fuentes Jerez
- Pieza 19. Arte contemporáneo de la Generalitat Valenciana, 2019, Jorge Pisa Prats
- Resistències artístiques: un espai híbrid entre l’escola (educació) i el museu (art), 2020, Neus Lozano Sanfèlix
- Una estrategia hacia la inclusión: Club de bordado feminista, 2020, Patricia Chamorro Cobo.
- Un acercamiento a la controversia para redescubrirnos. Mediación feminista a través del proceso artístico, 2020, Laura José Iserte
2ª edició. Curs 2019 – 2020
- ¿Cómo las artes en la escuela?. Una propuesta metodológica para desarrollar el pensamiento lateral y el humor mediante el hábito del cuento, 2021, María Español
- A la fresca! Prácticas culturales desde el feminismo y la ruralidad, 2021, Miriam Chiva Celades
- Con postales y a lo loco, 2021, Soraya Molina Ramos
- Cuadernos de mediación cultural. Proyecto para la creación de una publicación-archivo de pensamiento relacional y transversal sobre la mediación cultural dentro del territorio valenciano, 2021, Conxeta Vivó de Soto
- Danzar la escuela, 2021, Marta García Navarro
- De chichas y guarapos. Una propuesta de afectación para imágenes no mediadas, 2021, Lennyn Santacruz Vega.
- El museo que cupo en un m2. Hacia una participación desde lo poético, 2021, Virginia Alonso Llopis
- Fermentos unidos, 2021, Diego García Martinez
- Hacía una cultura táctil. Tácticas transversales locales, para afectar futuros desde lo lúdico. Colectivo Pool Jazz, 2021, Joana Mollà Hinarejos.
- La cultura visual en el aula – identidad, co-creación y nuevos imaginarios, 2021, Alma Azagra Solano
- La bella ignorancia, un documental sobre mediación, 2021, Rodrigo Alberto Hernández Cuellar
- No tocar. Un proyecto de mediación artística con personas sordociegas, ciegas y con deficiencia visual, 2021, Carolina Fernández Moreno
- PCICLAJE: Reinventarse como artista educadora camino a la sostenibilidad, 2021, Laura Liz Echenique
- Perspectiva procesual para un programa de mediación, 2021, Álvaro Martín de Ruedas Holgado
- Salvaguárdame: Un paso para pensar el giro patrimonial, 2021, Francisca Javiera Soto Martínez
- Una ficción colectiva. Escenificación de una fiesta popular y participativa, 2021, Felipe Cortés
- Voces que cuidan. Archivo sonoro de las trabajadoras del hogar y los cuidados, 2021, Elena Sanmartín Hernández
3ª edició. Curs 2020 – 2021
- Comboi, 2021, Esperanza Simón Aguado
- Del aula a @mercadillodelamor. Laboratorio de afectos, violencias y otras alternativas a la construcción de vínculos amorosos a través de dispositivos contemporáneos, 2021, Olaia Pérez Marchán
- PA’ FUERA: la culpa es impuesta, 2021, José Luis Gonzalez Otero
- Estructuras de apropiación. Una idea de espacio residual, 2021, Joana de Carvalho
- The little yellow circle: Families as mediators and children’s picture book as a mediation tool, 2021, Tania Melis Bahar Damar
- Aquello que no se ve. Taller de mediación artística, 2021, Elena Catalán Fibla
- Hipocresía, no sobrevalores la verdad, 2021, Laura Ortiz Clerig
- Antídoto o resignación. Una reflexión sobre el fracaso escolar, causas, consecuencias y posibles soluciones, 2021, Rosario Muñoz Soriano
- La rambla intermitent: Proyecto colaborativo para reapropiarse de la mirada hacia el paisaje, 2021, Sofía Stivani
- Programa de inclusión PSIQUE: Actividades artísticas para un colectivo invisibilizado, 2021, Alba Ros
- Espacios nómadas. Reflexiones en torno a los espacios escolares en transformación, 2022, Andrea Castillo
- L’expressió artística en temps de confinament, 2022, Honorat Machuet
- ¿Quién cuida a los cuidadores?, 2022, Isabel Andreu Capó
- La fotografía compartida un proyecto artístico colaborativo, 2022, Javier Cruzado
4ª edició. Curs 2021 – 2022
- Un proyecto colectivo como práctica de resistencia, 2023, Marina Incertis García
- Procesos artísticos comunitarios con personas mayores, 2022, Nuria Altea Estellés
- Aula de ecoarte/arte para el cambio. Artivismo participativo para la transformación social, 2023, Marco Ranieri
- El barrio en el centro. Aportes para un nuevo -o distinto- habitar, 2022, Mariana Kaplan Castro
- El paisaje sonoro. Escuchando al CCCC, 2023, Sofia Ortiz García
- Esto es una pregunta de examen. Espacio escolar a través de la práctica performativa, 2022, Amparo Pastor
- La sole col·lectiva. Col·lectiu de satisfacció artística, 2022, Paula Guardiola
- Las problemáticas del archivo en los departamentos de educación en museos de arte. Gira: un caso de estudio en el museo Reina Sofía (2019-2024), 2023, Violeta Montiel
- MARRÓN. Mediadoras Artísticas Rioplatenses t evaluaciÓN, 2022, Laura Martínez Bigozzi
- Memòries íntimes, espais compartits, 2022, Irene Verdeguer
- Paramuseo del amor. Estudio y creación de procesos culturales entorno al amor, 2022, Lucía Ginés
- Queratina, 2023, Carmen Arilla Gella
- Tejiendo memorias, 2022, Mar Lucia Mata Ramón
5ª edició. Curs 2022 – 2023
- ¿Hacemos un fanzine? Proceso de mediación en el Centro Municipal de Juventud Grau-Port, 2023, Celia Segarra
- Cuerpo en Acción: videodanza participativo en Kumwenya Eco-School, 2023, Sandra Fernández Blanco
- El interminable encantamiento de los cuentos. Memorias de historias ilustradas en el museo, 2023, Gloria Ballini
- Horizontes de posibilidad del museo como espacio de disidencia epistémica, 2023, Sara Fornés y Patricia Ferragud
- La Cuerpa. Reflexiones sobre el origen femenino, 2023, Andrea Restrepo
- Ojos en los dedos: Participación y protagonismo de las primeras infancias en museos y espacios culturales a través de experiencias artísticas contemporáneas, 2023, Natalie Sève Flaten
- Pensamiento corporizado. Prácticas de mediación comunitaria en torno al ecofeminismo, 2023, Silvia Sánchez Ruiz.
- Pico 3-0 Afectos, Adolescencia y zines, 2023, María Céspedes Díaz
- Si les parets parlaren. Mediar la memoria oral del CCCC, 2023, María Inmaculada Ferri Sanz
- Wawas en el museo. Espacios expositivos accesibles para la primera infancia, 2023, Maria Esteller Miralles
